|
|
|
|
|
Geregistreerd bij KvK te Groningen onder nr.: 2089795 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Aerotronic's Forum Gebruikerservaringen & informatie
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
luuk
Geregistreerd op: 14-8-2006 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo Aug 20, 2006 7:56 pm Onderwerp: Problemen met stabiliteit |
|
|
I heb de Honey Bee 2 werken, en na een boel geprobeer eindelijk de moed gevonden om het meer dat 2 cm van de grond the krijgen.
Ik heb echter problemen met de stabiliteit.
De helikopter loopt elke keer naar liks weg, en ik heb de trim al helemaal naar rechts staan.
Is dit normaal? Ik kan hem eigenlijk niet op een fatsoenlijke hoogte krijgen om te proberen een stabiele vlucht te krijgen om hij tesnel zijwaardse snelheid op-pakt en langzaam draait, en ik nog niet snel genoeg ben om dat te corrigeren en hem dus maar weer op de grond laat stuiteren.
Ben er nu een paar accuus mee bezig geweest en kom nog niet verder.
Is het normaal dat de helikopter altijd naar 1 kant wegloop (links) als hij dicht bij de grond is, of kan er een (uitleinings) probleem zijn?
Hoe weet ik of de servo's enzo goed zijn uitgelijnt?
Alvast ebdankt,
Groeten Luuk |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Wo Aug 23, 2006 8:36 am Onderwerp: |
|
|
Heel normaal.
Het is zelfs de bedoeling dat je de trim niet helemaal naar rechts zet voor deze afwijking.
Trimmen moet eigenlijk in de lucht op stabiele hoogte gebeuren. Het grondeffect (het door de helikopters naar links-voor trekken) moet handmatig gecorigeerd hebben.
Als het enorm veel naar links trekt, zijn er bij een CP aardig wat opties om dit te fixen.
1. De swashplate is niet vlak, fix dat eerst, door servo links wat uit of in te draaien (voorste servo regelt rechts, links, het is nog altijd CP). Dus Bij maximale positieve pitch, zijn de servo's vlak. De swashplate is met stick op de afstandsbediening EN trims in het midden nagenoeg vlak. Finetunen mag dan met de trims, eerder niet
2. Swashplate is vlak, maar rotorbladpitch aan de rechterkant is teveel. Dan moet er al iets raar zitten in de rotorhead. Misschien schaniert iets niet helemaal zoals het hoort.
Handmatig aandraaien van de pitch link heeft weinig zin, immers het is het probleem van beide bladen. Het spul draait immers rond, dus het blad dat even rechts is en daar veel pitch heeft is immers het blad links dat te weinig pitch krijgt links een fractie van een seconde later.
Het is overigens wel grappig om te weten dat de lama FP bladen heeft. Echter deels als een CP reageert. Men past daar ook individueel de pitch aan per blad, om zodoende rechts bijvoorbeeld meer pitch te geven en dus meer lift rechts. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|
|