Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
helisoul
Geregistreerd op: 27-12-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Za Jan 10, 2009 8:32 pm Onderwerp: Lipo, skids en staart upgrade honeybee FP |
|
|
Heb naar de aanwijzingen op deze site de skids vervangen voor extreme skids en de batterijhanger van de king. Verder de support staafjes van de king gemonteerd op mijn tailboom en de dwarsvin en de staartvin.
Volgens de aanwijzing op deze site de controller naar achteren verplaats in het achterste stuk van de batterijhouder.
Maar nu is de heli niet meet in evenwicht te krijgen.
Hij hangt heel erg naar achteren ,Ik moet de lipo op de voorkant tapen met klitteband en dan nog is de heli tailheavy.
Dus in mijn ogen een slechte mod en ik hab veel beter de superskids kunnen halen daar zit een batterij houder bij waarbij de lipo heel ver naar voren kan. |
|
Naar boven |
|
|
Marcel88
Geregistreerd op: 17-12-2008 Berichten: 7
|
Geplaatst: Ma Jan 12, 2009 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
Miss moet je de support staafjes en de dwars vin ereens afhalen
miss ook ne landingsgear wat verder naar voren schuiven..
T is maar een tip, zelf weet ik er ook niet zoveel van, maar ben veel aan het zoeke op sites over dit soort dingen..
met deze upgrades meot het sowieso wel lukken:
EK1-0560: Landingsgestel
EK1-0559: Battery hanger
EK1-0180: Lipo 11,1 volt 1000mah
EK1-0226: motor wires
kijk anders even op deze link voor foto's:http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/robr-albums-skid-upgrade-honey-bee-fp.html
Binnenkort ga ik het ook bestellen bij aerotronic, Al twijfel ik wel om superskids te nemen, ziet er gaaf uit namelijk.
gr marcel |
|
Naar boven |
|
|
helisoul
Geregistreerd op: 27-12-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Zo Jan 18, 2009 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou de upgrade zoals beschreven op deze site niet uitvoeren.
De heli wordt er te zwaar van en je zwaaertepunt is weg je moet in m ijn geval je batterytray verlengen om het goed te krijgen.
verder is na een hopje van niks de knighthead van de king afgebroken.
als je de vin en de knighthead weglaat breekt je tail erg snel uit.
Ik probeer zelf de volgende keer de superskids als er een volgende keer komt metd e honeybee want ben er niet erg tevereden over tot nu toe.
Alles gaat erg snel stuk aande honeybee. |
|
Naar boven |
|
|
Marcel88
Geregistreerd op: 17-12-2008 Berichten: 7
|
Geplaatst: Di Jan 20, 2009 2:38 pm Onderwerp: |
|
|
Bij mij valt het reuze mee. Het ligt denk ik aan hoe je vliegt, neem je teveel risico of heb je gduld.. veel simmen enzo.. helpt ook.. de fp is nou een maal een beginnersheli, van niet super kwaliteit. maar de onderdelen zijn er ook na.. relatief geizne goedkoop..
Heb ergens gelezen dat de superskids ook je heli uit balans helpt en dat het eveneens ook een verzwaring is.. dus veel zal het niet uitmaken, t.o.v de upgrade op deze site
or, am i wrong? |
|
Naar boven |
|
|
nick2
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 114
|
Geplaatst: Za Jan 24, 2009 12:52 pm Onderwerp: |
|
|
dat heb ik ook gehad me een super skids je moet je accu zo ver mogelijk vaar voren houden.
de fp is er gewoon niet op gemaakt om de zwaardere onderdelen van een sterkere en grotere heli aan te kunnen.
je kan dus beter de onderdelen die dichter bij je tail rotor zitten eraf halen.
of je moet met gewichten gaan spelen maar waarscheinlijk trekt hij dat niet.
het mag er dan wel mooier uit zien maar als de heli het gewoon niet trekt kan het niet. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Za Apr 11, 2009 6:01 pm Onderwerp: |
|
|
De reden dat ik geen superskids verkoop is toch dat de carbonfiber-look vinnetjes niet echt koolstofvezel zijn. De staartondersteuning is toch ook iets minder mooi en stevig.
De 900 mAh LiPo accu is wel lichter, maar heeft eigenlijk weer als nadeel dat de staartondersteuning weer niet zo goed kan.
Een andere oplossing is nog het inkorten van de staart, of het inkorten van de staartondersteuning. Dus de koolstofstaafjes wat inkorten.
Uiteindelijk zijn al die veranderingen gewoonweg wel zwaarder, dus beste oplossing is natuurlijk niet crashen. Maar de FP is juist gemaakt om crashen, om nieuwe moves te kunnen trainen _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
robstez
Geregistreerd op: 25-8-2008 Berichten: 1
|
Geplaatst: Vr Mei 01, 2009 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik wél superskids onder mijn FP, en de heli word er alleen maar stabieler van! Daarintegen vlieg ik met 11,1 Volt 1000Mah, de vliegtijd bedraagt met deze setup zeker meer dan 15 minuten! Ook is er met 11,1 volt meer power dus dan maken die superskids al niets meer uit.
De motortjes slijten wel ietsje sneller, maar had gezien dat AT ook al motortjes heeft voor 11,1 volt, en is dus dat probleem ook weer verholpen |
|
Naar boven |
|
|
hazenberg
Geregistreerd op: 21-8-2009 Berichten: 2
|
Geplaatst: Zo Aug 23, 2009 9:24 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb het zelfde gedaan als Robstez hij is stabieler en bovendien heb ik een voledige upgrate gedaan plus andere rotorbladen op advies van aldert moet zeggen hij is een stuk stabieler geworden en kan nu teminste hoveren
hij is wel wat zwaarder geworden maar dat vangt de lipo 11,1volt 1000mah wel weer op
aldert bedankt voor de tip beterft rotorbladen |
|
Naar boven |
|
|
|