Home » Forum » Overig » Ball links te strak op alu swashplate? Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Ball links te strak op alu swashplate?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 10:43 am    Onderwerp: Ball links te strak op alu swashplate? Reageer met quote

Ik heb een Lama V4 en heb pas de originele plastic parts vervangen voor die van aluminium. Very Happy
Eerst zat er overal ruimte in en kon het totaal aan alle kanten hobbelen en wobbelen.
Bijvoorbeeld was het bovenlager in de plastic houder krom of scheef, waardoor bij controle van de assen (zonder rotor bladen en zonder houders) de binnen-as heen en weer ging als alleen de buiten-as aan het draaien was
Dat is nu geheel verdwenen. Dus dit is een flinke verbetering.

Bij de originele ballinks (b.v. van de fly-bar) kun je tussen de ball en de link door kijken! (is natuurlijk ook niet goed)
Maar de links op de alu swashplate zitten nu een stuk strakker en hier maak ik mij zorgen om.
Want wanneer ik de servo’s beweeg, dan beweegt de rotor-as mee!
de swashplate zonder ballinks kan geheel vrij bewegen.

Ondanks dat alle speling bijna verdwenen is, vliegt hij toch niet heel anders dan voordat de upgrade plaats gevonden had.
(misschien heeft dit met de (te)strakke ballinks te maken hebben of doe ik iets verkeerd)

Is er iemand die een manier heeft om deze ballinks wat te ruimen? Of is er een andere methode om dit te veranderen?

Alvast bedankt,
Grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

OK Wink
1 onderdeel dat niet helemaal goed zat was de onderste alu meenemer van de rotorbladen.
deze bestaat uit 2 delen, en het onderste stond niet in lijn met de ballinks op de swashplate.
de ballinks 'schuurden' tegen de meenemer.

ik heb het nu zodanig afgesteld dat ik zeg maar de buitenste rotor-as naar rechts houdt (van bovenaf met de klok mee, de juiste draairichting van de bladen) en het onderste gedeelte waar de ballinks door heen gaan naar links houd, en dan vast draaien.

nu staan de ballinks rechtop, en komen (zo te zien) niet meer tegen de meenemer aan.

het kantelen van de rotor-as is nu al een stuk minder (maar nog niet weg)


grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je precies met het kantelen van de rotoras?
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Aldert,

met het kantelen bedoel ik precies zoals ik het zeg. de gehele rotor as beweegt heen en weer met het bedienen van de servo's.
ik heb ook de nieuwe lagers gemonteerd, en deze moest ik er een beetje indrukken, dus die zitten wel klem.
het is natuurlijk wel heel weinig +/- 0,5 mm aan het topje van de rotor-as.

ik weet niet of het verder kwaad kan, maar als het zichzelf forceert wordt, krijg je natuurlijk zwakke plekken.

Grtz,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh ja, bij het bekijken draaien de motoren natuurlijk niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De assen moeten op zich niet kunnen bewegen! Onder de swashplate zit een ring (fixed collar nut or whatever) met een inbusschroefje. Deze moet zoveel naar beneden, dat de assen niet heen en weer kunnen schuiven.

Omdat de rotoras zo licht heen en weer gaat, wordt er in principe weinig geforceerd. Bij het naar beneden zetten van de ring, moet de buitenas niet zodanig opgesloten worden dat deze zwaar draait.

Van een halve milimeter kan nog wel wat af, maar veel is het gelukkig niet (ik zag me die assen al heen en weer schuiven Wink)
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Aldert,

uit jouw uitleg begrijp ik dat je denkt dat de assen op en neer bewegen, maar dat is niet het geval.
de collar nut zit netjes aan. zeker niet te strak, en net niet te los.

nee, de assen gaan echt heen en weer.
de top gaat zeg maar van voor naar achter en links en rechts (ligt er aan welke servo bediend wordt)

tot laters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2008 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

update over het wiebelen van de hoofd-as door besturen van de servo's;

het lijkt er op dat het nu een stuk minder geworden is.
de linkjes zijn waarschijnlijk wat ingesleten, en geven geen druk meer op de hoofd-as.
je moet gewoon genoeg vliegen om de linkjes in te slijten, zodat deze geen kracht meer op de as uitoefenen Smile

Grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!