Home » Forum » Belt-CP » Crash Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Crash

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpmholt



Geregistreerd op: 25-5-2009
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2009 11:18 am    Onderwerp: Crash Reageer met quote

Vorige week eindelijk mijn nieuwe Belt Cp binnen gekregen.
Even gevlogen en windvlaag en crash, diverse onderdelen kapot.
Ik ga deze onderdelen opnieuw bestellen en de CP weer opnieuw gereed maken.
Nu heb ik even een vraag.
Weet iemand voor welke onderdelen het verstandig is deze in de vetten met olie? en welke plaatsen je beslist niet mag in vetten?


Groeten

Jean-paul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2009 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo JP,

helaas komt dat crashen wel eens voor Sad

bij de belt-cp zijn bijna alle bewegende delen gelagerd. de beweging die deze lagers moeten opvangen heeft volgens mij geen (extra) smering nodig.
want wanneer je meer vet/olie gebruikt, zal er meer vuil er aan de onderdelen blijven zitten, en wanneer dit ook in de lagers komt, zullen deze wel eerder slijten.

het enige wieltje dat geen lager heeft, is het riemgeleidertje bovenop in de staart (bij de rotor). er zijn wel uitvoeringen met lagers, maar volgens mij niet los te verkrijgen bij Esky. (alleen bij een upgrade tail set)
ik heb hem wel eens ingespoten met een drupje WD-40, maar na een tijdje zat er allerlei rommel in het staart huis.
een tussen oplossing hiervoor is een boutje waar een groter blind stuk op zit (zonder schroefdraad) dan zal het wieltje minder over het scherpe draad kunnen schuren. of een koper busje er tussen i.p.v. een kogellager.

ik dacht ook dat dat wieltje harder zou slijten, maar uiteindelijk valt dat allemaal wel mee.

groet,
Roy.


Laatst aangepast door Kwintaal op Zo Sep 27, 2009 11:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nick2



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik olie meestal alles.

lagers e.d bij de staart zijn belangrijk en de hoofdrotor natuurlijk.

de lagers van de motor doe ik ook af en toe en de push rods vrijwel nooit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nick2



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2009 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik olie meestal alles.

lagers e.d bij de staart zijn belangrijk en de hoofdrotor natuurlijk.

de lagers van de motor doe ik ook af en toe en de push rods vrijwel nooit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!