Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tom
Geregistreerd op: 23-4-2006 Berichten: 1
|
Geplaatst: Wo Mei 03, 2006 9:43 pm Onderwerp: downforce ipv up |
|
|
hallo,
ben sinds kort trotse eigenaar van een CP2, maar het wil me niet lukken het ding van de grond te krijgen! wanneer ik de heli even in de hand houd, voel ik dat :
1) de heli naar beneden drukt ipv naar boven
2) de heli steeds naar links trekt als je van de staart af naar voor kijkt.
kan er iemand me even uit de nood helpen? Bedankt ! |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 10:12 am Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Waarschijnlijk heb je het 3D knopje omstaan... Dit is het hendeltje bovenaan op de afstandbediening, de terugverende hendel is voor de trainermodus (die moet je dus niet hebben).
Mocht dat het niet zijn: op de controlbox zit een pitchinstelling (potmetertje) door deze de juiste kant op te draaien (weet niet uit mijn hoofd welke) kun je de pitch (=bladhoek) regelen.
Het naar links trekken is standaard . Dit is het grondeffect, elke heli trekt naar links(voor) tot ongeveer een dikke halve meter boven de grond. Opstijgen vanaf een plateau kan helpen
Groeten,
Aldert _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
daan
Geregistreerd op: 8-5-2006 Berichten: 12
|
Geplaatst: Zo Aug 13, 2006 9:51 am Onderwerp: |
|
|
Hoi aldert,
kan je wat meer uitleg geven over die pitch instelling op de controller?? je kan toch alleen de "gain" instellen van de gyro? kreeg laatst na het herbouwen van de CP2 hem niet meer van de grond (of nou ja een beetje..) zal ik mischien de pitch instelling hebben veranderd? en hoe weet je hoeveel pitch je hebt? (meten?? denk ik met pitch meter?)
kan helaas nu niet testen en bekijken wat je bedoelt precies (ben op mijn werk..).
ben benieuwd |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Do Aug 17, 2006 10:11 pm Onderwerp: |
|
|
Morgen maar even een FAQ-fotootje met uitleg?
Waarschijnlijk heb je te weinig pitch... Kan nu ook even niet kijken (ga niet meer naar het magazijn ), maar draai hem eens een beetje om (ik gok rechtsom naar de +) en test of je dan wel lift krijgt...
Overigens, ik had nog 3 kristallen van dezelfde frequentie, 35.850 is het geworden, veel plezier ermee. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
daan
Geregistreerd op: 8-5-2006 Berichten: 12
|
Geplaatst: Vr Aug 18, 2006 10:29 am Onderwerp: |
|
|
ah prima van de kistallen nu kan ik de cool, lama en trex op dezelfde freq vliegen met 1 transmitter!
Graag nog wat meer uitleg over de pitch verandering?! snap nog steeds niet wat je bedoelt. je kan de pitch toch niet veranderen op het "control board"??? |
|
Naar boven |
|
|
luuk
Geregistreerd op: 14-8-2006 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo Aug 20, 2006 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben zelf maar een beginner, maar had dat probleem een paar keer met mijn HB2 (ouder model?, dus misschien niet hetzelfde).
Ik kwam er achter na de laatste crash dat de bovenste plaat van de swashplate los zat (ea niet vast in het lager), wat inhoud dat de 'paddle control' niet naar beneden werd gehouden en er dus geen lift was omdat de pitch niet geregeld werd (zit los).
Kwam er achter doordat ik de bladen kon draaien zonder dat er weerstand was. Alles werkte verder, maar ik had de helikopter vol gas draaien, en er was geen opwaardse druk genoem om hem ook maar een beetje op te lichten. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Wo Aug 23, 2006 8:18 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad. De 3 servo's trekken de swashplate (of is tuimelschijf beter? ) naar beneden. De swashplate is direct verbonden met de hevels van de rotor head. Deze stangetjes zijn in te draaien. De main blade clamps zijn echter vast verbonden met de hevels. De rotor head wordt naar beneden getrokken. Echter de clamps zijn op een vast punt verbonden. De verbinding tussen rotor head en de clamps duwt de clamp dan om zijn as als het ware, omdat de verbinding (pitch control link) nergens anders heen kan.
Bovenstaand verhaal is alleen duidelijk wanneer je een heli voor je neus hebt denk ik
Als je in het geheel geen pitch krijgt, dan is er iets anders mis. Immers er is een vrij groot controle gebied van de bladhoekregeling. Pruts je de positieve pitch omhoog, dan zul je niet zoveel negatieve pitch meer kunnen krijgen.
Je kunt dus de pitch control link wat indraaien, wanneer je vindt dat je te weinig positieve pitch krijgt.
Als de servo's niet geheel genoeg naar beneden gaan, bij geheel positieve pitch, dan kun je de drie servo links ook nog indraaien. Bij een maximaal positieve pitch, dienen je servo's vlak te staan.
Als de swasplate al niet goed in elkaar steekt, dan ligt het probleem echt bij de wortel _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|