Home » Forum » Coaxiaal (Lama & Robins) » Proportional en gain trimmers Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Proportional en gain trimmers

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rotorcop



Geregistreerd op: 24-7-2007
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 8:42 am    Onderwerp: Proportional en gain trimmers Reageer met quote

Nog een vraag iemand merkt ook dat de zijwaart trim ver naar rechts moet schuiven ,en de accu moet je vast zetten omdat ie dan naar voren schuift en gewicht verliest voorin

Je moet dan steeds de voorwaartse trimmer afstgelellen

Weet iemand of het zin heeft om de gain en proportional trimmers af te stellen op de ontvanger !!!

Of is dit alleen voor CP of FP heli's met staart rotors
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michaelblok



Geregistreerd op: 25-7-2007
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste rotorcop,

over de vraag of het nuttig is om met de gain en proportion aan de gang moet gaan kan ik vrij duidelijk zijn.
de gain en proportion schroefjes zijn heel nuttig.
ik zag ook je vorrige topic over je vibrerende staart dit verhelp je met de gain schroef.

verder heeft de proportion schroef alleen te maken met hoe snel je rotorbladen draaien dit gebruik je alleen als de de heli om z'n eigen as draait (teveel om met zendertrim bij te trimmen).

ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen,

Mvg,
Michael Blok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rotorcop



Geregistreerd op: 24-7-2007
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2007 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi bedankt voor je reactie's

Ik heb de rotor bladen gelijmt omdat ik in het begin tegen wat stoelen en meubels kwam
Nu heb ik hem redelijk onder controle

Als ik naar de heli gewoon op de grond zet en geef langzaam gas dan schud de heli de hoofdas zie je ook niet centrisch draaien lijkt wel of die krom is

Maar bij hoger teoren zie je dat niet vliegt wel goed maar zit een onbalance in

Heb jij dat ook met de Lama wat de motorblok en alles beweegt ook vibreert door de rotor bladen die behoorlijk veel power hebben
Bedankt over USB die is compatible met XP en flightsim's

Ik heb inmiddels nieuwe blades bestelt extra accu stabilizer en USB kabel

De canopy moet er af om trimmers bij te stellen maar ik krijg hem er niet af

IK denk als ik miscchien nieuwe bladern heb de vibratie is opgelost omdat ik geen bladen meet heb ga ik ze lijmen dus als er een stuk afvliegt lijm ik die

Mischien een kleine onbalance

Groeten bedank voor je antwoorden Very Happy Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rotorcop



Geregistreerd op: 24-7-2007
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2007 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klopt

Mijn rechter trimmer op zender staat 80 naar rechts ook toen ik hem uit de doos had en vloog

Dus zijwaartse beweging de voorwaarse zit ook op 80 % naar voren anders gaat ie teveel achteruit

Dus kun je dit oplossen met de gain en prop op de ontvanger
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michaelblok



Geregistreerd op: 25-7-2007
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

hey daar ben ik weer Very Happy ,

uhm ik heb er ook last van gehad dat ie druk staat te schudden bij het op toeren komen en in de lucht was hij rustig maar de vliegeigenschappen waren raar geworden dit was na een lichte crash tegen de plant Laughing
bij deze crash was de stabilisator losgekomen, hierna kwam ik erachter dat de stabilisator arm vastzat, een beetje het schouder uit de kom effect.
hierdoor kon de stabilisator dus niet meer bewegen als je het bovenste rotorblad tuimelde.
na wat wrikken schoot hij weer in de kom en vloog ie weer perfect en ook zonder trillingen.
Misschien is dit bij jou ook het geval?
Ook is het misschien handig om een paar filmpjes te checken op www.youtube.com en dan zoeken op robins of lama v3 dan kan je miss. een beetje een impressie krijgen van hoe het hoort te zijn.

M.v.g.
Michael Blok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rotorcop



Geregistreerd op: 24-7-2007
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hALLO

Je bedoeltdat de stabilzer in kom moet zitten dus op het plastic bolletje?

Ik druk hem door miscchien daarom vliegt de mijne ook raar heb al weer 4 bladen kapot net bestelt Sad

Daar voor vloog ie goed zal wel proberen wat jij zegt

Weet jij waarom de Lipo accu opgeblazen is ik bedoel net of er lucht in zit is zuur mischien is dit normaal

Hoor vanje groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!