Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
apunike
Geregistreerd op: 20-6-2007 Berichten: 1
|
Geplaatst: Do Aug 30, 2007 4:36 pm Onderwerp: baterij 8.4v 600mh |
|
|
weten jullie misschien? -
Hoe lang moet ik de beterij laten laden?
dankje!! |
|
Naar boven |
|
|
lub
Geregistreerd op: 12-8-2007 Berichten: 1
|
Geplaatst: Do Aug 30, 2007 7:35 pm Onderwerp: |
|
|
De standaard lader levert 300mah. Dus met twee uur laden is een pack van 600mah behoorlijk vol. Als het goed is voel je de accu's dan ook warm worden. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Vr Nov 30, 2007 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
Heel belangrijk is om vooral de NiMH accu's niet langer aan de lader te laten dan nodig is! De lader blijft een stroom leveren, terwijl de batterij al opgeladen is. De batterij kan deze energie niet meer opslaan en wordt dus warm. Deze warmteontwikkeling kan de batterij beschadigen.
Na 2 uur laden dus batterij ontkoppelen, omdat de adapter dat niet doet.
De LiPo laders slaan wel af (normaalgesproken), maar het is beter om de LiPo accu er niet voor een langere periode aan de lader te laten hangen.
Zie ook: http://aerotronic.nl/forum_bekijk_onderwerp.html?t=103 over LiPo accu's _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
Motermuis4
Geregistreerd op: 24-3-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 6:03 am Onderwerp: Lipo accu |
|
|
Hoi hoi,
De lipo accu van nu kan je makkelijk aan de lader laten liggen.
Al is het een hele week.
Deze speciale accu lader voor lipo's zijn zo afgesteld dat als ze vol zijn op de veilige modus inschakeld.
Dus als ze stroom verbruikt dat het gelijk weer oplaadt.
Ook kijken of de adapter en de accu lader de voltage goed overeen komt.
Maar je moet wel oppassen als je ze gebruikt met vliegen dat ze niet onder de 2,5volt geraakt per cel.
Dus op tijd stoppen.
Tip. eerst laten afkoelen min. 15 minuten voordat je ze aan de lader legt. |
|
Naar boven |
|
|
Voyager_sput
Geregistreerd op: 31-3-2008 Berichten: 19
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 8:46 am Onderwerp: |
|
|
Vaak merk je wel dat je lipo bij de 3Volt per cel raakt, ik zou hem niet helemaal tot 2,5 volt leegtrekken
Gewoon even kijken wanneer je steeds meer throttle moet geven om de heli te laten vliegen (vol gas om hem net van de grond te krijgen betekend dus dat je beter kan stoppen ) |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
even terug over het laden van de NiMH accu's.
toen ik mijn batterijen voor de eerste keer ging laden werden zij zo heet dat ik ze haast niet meer kon aanraken!
dit was al na een half uurtje of zo toen ik even ging kijken hoe het er mee ging.
ik heb nu de adapter op een tijd klokje. hier heb ik ingesteld dat de lader een kwartier aan gaat, dan een kwartier uit, dan weer een kwartier aan, kwartier uit, half uur aan, half uur uit, totdat de lader zo'n twee uur aan is geweest. daarna nog 10 minuten om te controleren, en alle lampjes branden dan groen.(totaal is de cyclus dan zo'n 4 uur)
dit bevalt goed en ik kan de lader dan ook 's-nachts aan laten staan en 's-morgens de nacontrole. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Wo Apr 30, 2008 10:00 pm Onderwerp: |
|
|
Ah, dat is ook een slimme mogelijkheid
Maar "alle lampjes branden dan groen", waarmee laad je de NiMH's dan? _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Ma Mei 05, 2008 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
het is een z.g. snellader voor 1-4 batterijtjes (AA en AAA). en elke batterij heeft een lampje.
rood is laden, groen is klaar. |
|
Naar boven |
|
|
|