Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 6:18 pm Onderwerp: lama v3 vliegt achter uit |
|
|
wie weet wat je kan doen als je lama v3 achter uit vliegt(en cracht) ik hoor het graag groeten jeroen |
|
Naar boven |
|
|
endeavour
Geregistreerd op: 24-7-2007 Berichten: 6
|
Geplaatst: Di Aug 21, 2007 11:31 pm Onderwerp: |
|
|
accu verder naar voren plaatsen (heli moet exact rechthangen als je deze bij de rotoras vastpakt), controleren of de rotorschijf exact rechtstaat (anders trimmen of servo armpje aanpassen) |
|
Naar boven |
|
|
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Wo Aug 22, 2007 3:22 pm Onderwerp: |
|
|
ok bedANKT ik ga het proberen |
|
Naar boven |
|
|
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Vr Aug 24, 2007 8:42 am Onderwerp: |
|
|
hallo
het is gelukt de heli vliegt heel goed bedankt
jeroen |
|
Naar boven |
|
|
endeavour
Geregistreerd op: 24-7-2007 Berichten: 6
|
Geplaatst: Vr Aug 24, 2007 9:15 pm Onderwerp: |
|
|
En, wat was het? De accu niet in het zwaartepunt of de swashplate niet recht?
Nu dus wat oefenen en echt vliegen. Veel succes! |
|
Naar boven |
|
|
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Ma Aug 27, 2007 3:19 pm Onderwerp: |
|
|
tis weer mislukt hij vliegt weer achter uit en is weer gecracht wat kan ik er nog aan doen?
groeteh jeroen |
|
Naar boven |
|
|
bekker
Geregistreerd op: 28-8-2007 Berichten: 2
|
Geplaatst: Di Aug 28, 2007 11:31 am Onderwerp: |
|
|
ik heb het probleem ook en volgens mee heft het te maken met de cockpit die omhoog komt door de accu ik wil de flap eronder afsnijden zodat hij goed op zij plek blijft. ik moet het nog doen dus ik kan niet zeggen of het helpt. misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd? |
|
Naar boven |
|
|
endeavour
Geregistreerd op: 24-7-2007 Berichten: 6
|
Geplaatst: Di Aug 28, 2007 10:06 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien een rare vraag, maar vliegt hij ook achteruit als je naar voren stuurt?
Een heli kan je eigenlijk niet laten opstijgen zonder te sturen.
Probeer eens op een gladde vloer alvast naar voren te sturen vlak voor het loskomen. Als hij dan vooruit schuift is er niets aan de hand, maar waarschijnlijk het grondeffect (rotoren draaien en dus ook de lucht waar de heli eerst op "drijft" draait en verplaatst zich)
Als je durft om iets hoger te vliegen kan de lucht vrij wegstromen en hangt de heli veel stabiler.
Schuift de heli ook bij knuppel vol naar voren nog steeds naar achteren, dan is er iets niet goed afgesteld. Kan me haast niet voorstellen dat dat aan een kleine verstelling van de kap zou kunnen liggen. |
|
Naar boven |
|
|
bekker
Geregistreerd op: 28-8-2007 Berichten: 2
|
Geplaatst: Wo Aug 29, 2007 4:45 pm Onderwerp: |
|
|
je moet inderdaad iets naar voren sturen maar ik heb wel het idee dat door de verstelling de achtewaards beweging iets minder is |
|
Naar boven |
|
|
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Wo Aug 29, 2007 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
mijne vlieg nog steeds achter uit als ik de knuppel naar vooren doe maaar als ik vlieg gaat hij opeens naar voren (niet altijd dus) dus hij is nu weer kapot kan het ook komen door dat je vlak bij huizen vliegt dat je en straling hebt?
khoor et wel |
|
Naar boven |
|
|
endeavour
Geregistreerd op: 24-7-2007 Berichten: 6
|
Geplaatst: Vr Aug 31, 2007 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
Vlieg je buiten? Ieder zuchtje wind is al genoeg om de heli een bepaalde kant op te laten gaan. Heb je trouwens de knopjes van de servoreverser op je zender wel goed staan? De linker twee naar boven en de rechter twee naar beneden (tenminste voor mode 2 dus gas links) |
|
Naar boven |
|
|
jeroenheikamp
Geregistreerd op: 21-8-2007 Berichten: 7
|
Geplaatst: Di Sep 04, 2007 1:08 pm Onderwerp: |
|
|
ik vlieg als er geen windstaaat buiten ja
maar als hij vliegt vlieg t hij dan ook aleen maar achter uit (nooit vooruit!!!)
dus ik weet het egt niet meer |
|
Naar boven |
|
|
Duivleo
Geregistreerd op: 16-8-2007 Berichten: 8
|
Geplaatst: Za Sep 29, 2007 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien dat je de verbinding tussen de servo-armen en de swashplate los moet maken en die verbinding iets langer moet maken door het plastieke gedeelte tegen de klok in te draaien. (heeft ook een effect op links/rechts; die moet je dan ook iets bijdraaien.)
Staat je swashplate wel op de goede hoogte? (Mijne stond te laag nadat ik de plastic swashplate had vervangen door een aluminium swashplate.) Deze hoogte wordt bepaald door de hoogte van de onderste rotor-bladen. Deze hoogte dient dusdanig te zijn dat de schroefjes in de gaatjes van de outershaft komen.
Kwestie van vliegen, bijdraaien, vliegen, bijdraaien, etc. Bij mij was het binnen 3 Lipo-ladingen klaar.
Succes,
Leo |
|
Naar boven |
|
|
|