Home » Forum » Elektronica » motoren E-sky stuk Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

motoren E-sky stuk

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sander1972



Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 11:09 am    Onderwerp: motoren E-sky stuk Reageer met quote

Beste lezers,

Ik heb een paar maanden terug een E-sky Lama aangeschaf en na veel enthousiasme ook nog een Comanche. (ik wist toen nog niet van Aerotronic dus ze komen niet van hier)

tijdens het vliegen met de Comanche begon deze plotseling een raar geluid te maken, begon flink te draaien en helaas bleek dat de motor voor de bovenste rotor was vastgelopen.
omdat de Lama slecht vloog heb ik de motor daaruit gehaald en in de comanche gezet.
na wat afstellen vloog de comanche weer perfect maar na een keer of 7 vliegen ging weer de motor voor de bovenste rotor defect.

zou het kunnen dat de controller van de comanche de motoren gewoon teveel vermogen geeft ofzo? want dze leek altijd veel krachtiger te vliegen als mijn Lama, die op het laatst wel veel vermogen leek te zijn verloren (had de controller proportion van de Lama helemaal op max. gezet zonder resultaat)

doe ik iets verkeerd?, op zich zijn de motortjes niet zo duur maar zou het toch vervelend vinden aols deze steeds stuk gaan.

ps. zowel bij de Lama als bij de Comanche zijn de motoren na het vliegen dusdanig heet dat ze niet meer zijn aan te raken, klpt dat?
na kapotte motor is niet meer handmatig rond te draaien, is dus vastgelopen.

groeten Sander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Sander,

ikzelf heb ook een Lama (V4), en mijn motoren worden ook vrij heet ( niet meer aan te raken) wel heb ik de koelvinnen van Extreme gemonteerd (met koelpasta van een computer processor er tussen)

ik weet natuurlijk niet hoeveel je vliegt, maar ik vlieg gemiddeld 15 min. per avond (opstijgen en flink heen en weer vliegen en pas dalen wanneer de stijg-kracht weer afneemt) (in ieder geval vlieg ik 2 batterij ladingen achter elkaar omdat ik 2 batterijtjes heb)

wel heb ik de lagers al een keer vervangen omdat ik dacht deze te gaan horen. vooral die van de bovenste rotorbladen, want deze lagers zijn zowel kleiner, én zij draaien 2x zo hard!!!
(hun eigen snelheid plus de snelheid van de onderste rotorbladen tegengesteld)
zijn deze nog wel in orde? want het geheel verdraaien van de proportioneel knop is volgens mij niet gebruikelijk. deze knop is om de motoren gelijke snelheid te laten draaien en wanneer je de instelling dus geheel 1 kant opdraaien moet, is er ergens een groot verschil in toerentallen.

ik hoop dat je het probleem vindt Very Happy
suc6, Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander1972



Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Roy,

toevallig las ik in het forum je probleem met de lagers, wie weet is dat bij mij ook het geval, al denk ik dat de eerste motor echt kapot is, toen ik deze verwijderd had en handmatig het tandwieletje probeerde rond te draaien leek deze vast te zitten.
wanneer ik hem dan met meer kracht rond wil draaien lukt dat en hoor je een raar tik geluid.

ik ga in iedre geval de lagers controleren, misschien is het motortje nog goed.
over het vliegen gesproken, ik heb meerdere accu's en meestal haal ik de 20 minuten per avond wel.

een ander vraagje trouwens, waarom zijn er verschillende motoren voor de boven en onder rotor?
wanneer ik namelijk het motor stekkertje andersom aansluit draait ie de andere kant uit, ik zou dus de motor van de onderste rotor van mijn andere heli kunnen gebruiken voor de bovenrotor van de stukke?
of zeg ik nu iets raars?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Sander,

nee je zegt niets raars om de motoren de andere kant op te laten draaien.
fysiek kan het wel, alleen weet ik niet hoe de binnen kant er uit ziet (jij hebt nu een stukkende om te slopen Twisted Evil )
want het kan best zo zijn dat de koolborstels zodanig gemonteerd zijn dat zij het beste kracht leveren voor de montageplaats waar zij voor verkocht zijn. (deze koolborstels kunnen natuurlijk ook op zijn)

de tandwielen zitten natuurlijk ook nog op verschillende plekken op de as. de ene zit diep en de ander aan het eind van de as.
met zo'n tandwiel trekker is het tandwiel wel naar buiten te schuiven, maar volgens mij krijg je hem niet netjes er op (tenzij je het deksel op de top opent of open boort.

grtz.
Roy.


Laatst aangepast door Kwintaal op Do Aug 06, 2009 1:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander1972



Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 3:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Roy,

Natuurlijk ik was even vergeten dat het aandrijfasje iets langer moet zijn voor de motor van de bovenrotor.
Ik dacht dat de standaard motortjes borstelloos waren ?

ik denk trouwens dat bij de comanche de bearing onder niet goed vastzit en dat ie nu doorslipt (ik heb daar aan zitten pielen)

ik heb niet veel tijd gehad om ernaar te kijken, maar waarschijnlijk heeft ie maar net goed aangedraaid gezeten en is ie na een aantal keer vliegen door gaan slippen.

ik krijg ze alle 2 wel weer aan de praat

groeten Sander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Sander,

bij mij zijn de asjes even lang, alleen de tandwielen zitten op een ander plekje.

met de bearing bedoel je waarschijnlijk de borgring (met de 2 schroefjes)
dat hij dan nog gevlogen heeft!?
die schroefjes moeten op het platte kantje van de as aangrijpen voor het beste resultaat.

begrijp ik nu dat de motoren weer werken?
jammer, dan valt er niks meer te slopen Crying or Very sad

groeten,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander1972



Geregistreerd op: 24-4-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik bedoel die borgring inderdaad, Bearing wordt ie hier in de bestellijst genoemd, daar heb ik het van Smile.

ik denk dat ik hem net niet goed heb aangedraaid en dat ik hem niet tegen het platte kantje aan heb zitten ofzo.

nee op dit moment doen ze het geen van 2en helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

yes!! 2 motoren om uit elkaar te halen Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Elektronica Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!