Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dennis1
Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 11
|
Geplaatst: Za Mei 06, 2006 1:40 pm Onderwerp: Lijkt leuk model om mee van start te gaan |
|
|
hoi, ben best benieuwd naar dit model van je Aldert ziet er naar mijn
mening ook wat beter uit als de FP , maar is hij net zo goed om mee te
leren vliegen als de FP?
trainingsonderstel is wel minimum denk ik
volgens my is het enigste verschil tussen de FP en CP alleen de pitch,
en dus zou dit de beste keuze zijn volgens mij, want na oefenen kan
je dan gelijk door met stunte
En bovendien ziet het er ook meer uit als een echte heli met die
controleerbare pitch, gewoon cool |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Za Mei 06, 2006 5:02 pm Onderwerp: |
|
|
Dat klopt, de CP ziet er netter uit ziet dan de FP. De koppen van een CP zien er altijd wat interessanter uit dan een FP. Echter hoe interessanter hoe kwetsbaarder (wanneer er geen alu upgrades op zitten, die ik nog niet heb...).
Een collective pitch helikopter regelt zijn downforce door
1. Verhoging toerental (in veel mindere mate als FP)
2. Bladhoek (hoe grotere pitch hoe meer downforce)
De verhouding tussen deze twee kan worden ingesteld. Je kunt op een hoger toerental beginnen (stabieler) voordat je de pich hoger maakt. Je kunt ook gewoon eerst een vaste pitch instellen (nog even uitzoeken hoe) en dan alleen toerental regelen (je stabilieitsvoordeel is weg), dan vlieg je als FP met kwetbaardere rotorbladen (hout) en een kwetbaardere kop.
Als je voorzichtig bent, kan het... _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
dennis1
Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 11
|
Geplaatst: Zo Mei 07, 2006 12:36 am Onderwerp: |
|
|
daar zit wel wat in wat je zegt... mooie dingen in het leven zijn vaak gevoelig
in dit geval de rotorhead dus, ik zal er goed over nadenken.
dus als ik het goed heb is dit voor beginners met een hele vaste hand en
een beetje ervaring wat modelbouw betreft alle beetjes helpen
Trouwens die simulator is geweldig om te oefenen, dat deed ik een tijd
geleden ook telkens voordat ik met mijn vliegtuig ging vliegen en het
werkt perfect als voorbereiding hoewel ik daarvoor wel een zweefvliegtuig had om eerst een beetje mee te oefenen voordat ik
op een gemotoriseerd vliegtuig overstapte...
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Ma Mei 08, 2006 6:32 pm Onderwerp: |
|
|
U zit in elk geval niet meer in de categorie newbies zal ik maar zeggen
Het is te proberen, maar de meesten beschouwen deze CP niet als eindmodel. Toch de relatieve stabiliteit wordt zeer gewaardeerd. Voor een compleet beeld is het altijd handig om even te zoeken naar Esky CP topics op het modelbouwforum.nl .
Simulators zijn slecht voor mijn omzet
Nee (voordat mensen vertrekken), ik wil niet alleen omzet, ik wil dat de klant goed de lucht in komt en tevreden blijft
Groeten,
Aldert _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
dennis1
Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 11
|
Geplaatst: Ma Mei 08, 2006 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
hehe newbies ^^ dat was de leuke tijd een zwever maken van balsa
met HELE kromme vleugels tegenwoordig is een heleboel ARF of RTF
Aldert tegen my mag je gewoon "jij" zeggen ik ben pas 17 , zo een verouderend woord.
Dat vond ik op me werk ook al hinderlijk
hehe simulators...tjah tis wel realistisch maar geeft nooit het voldoenende
gevoel als een echte heli of vliegtuig, tis iets dat het leuker maakt
omdat het echt stuk kan en omdat je het dan weer ZELF moet repareren
* meestal dan
Uitleg
*ARF=Almost ready to fly: moet je nog in elkaar zetten voor een gedeelte
*RTF=ready to fly: is al helemaal goed in elkaar gezet en gebalanceerd, alst goed is |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Do Mei 18, 2006 5:44 pm Onderwerp: |
|
|
Argh, dat moet er eerst even uit , ik had een berichtje getypt maar nog niet geplaatst, terugknop deed het niet echt goed meer
Gelukkig was het niet een extreem lang berichtje.
Bij mij is het direct begonnen met verkopen van humblebee eerst uit Nederland via een rembourspakketje en betrekkelijk snel uit China, behoorlijk 'verneukeratief' toen, 60 euro voor zo'n 1e generatie geval. Best interessant btw, zelf een vliegertje maken
Op het forum wil ik over het algemeen ook jij/je zeggen. Ik ben nogal u gericht, mede door mails. Ik zal er om denken
Een sim van 200 E'tjes vind ik dan ook meestal wat overkill. Ivm het zelfrepareren is het niet onhandig om goede lijm voor PE plastic te hebben (productidee).
Handig die uitleg , wil je de rest van de 50 termen (waar iets meer uitleg bij hoort) ook uitleggen? _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
dennis1
Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 11
|
Geplaatst: Zo Mei 21, 2006 5:27 pm Onderwerp: |
|
|
achja, iedereen begint wel is ergens aan, tis altijd grappig zo'n beginneling.
hehe, tjah 200 euro voor een sim t blijft het *zeuronderwerp*
aangezien de prijs veel te hoog is, opsommige sites zeggen ze jah het kost evenveel als een crash... ik noem geen site maar dit is neit waar..
Over lijm gesproken, ik had vroeger van dat plastig modellen lijm voor plastig... echt waardeloos, te lang wachten. ik gebruik liever secondelijm of een epoxy dat werkt meestal wel goed hoewel die secondelijmen ook idiote prijzen hebben af en toe... moet je is in aziƫ kijken hoeveel het kost...
Bijna niets namelijk
maare die afkortingen ga ik niet allemaal ff opschrijve ik ken ze amper uit me hoofd totdat ik ze voor me neus zie |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Za Mei 27, 2006 6:50 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is altijd wel leuk als je op jezelf terug kijkt naar een jaar geleden bijvoorbeeld, toen je nog beginneling was. Dan lach je inderdaad soms wel eens om bepaalde ideeƫn, die je toen had en waarover je nu iets meer kennis hebt
Als je je upgraded T-Rex (CRC Alu en de hele reutemeteut) het gras laat maaien, of misschien beter, de grond laat cultiveren, zit je erg gauw op de 200 euro.
Meestal voorkom je een dergelijke crash toch echt niet met een sim, mijn idee: met een sim kun je beginnersfouten er uit werken, verder kan een sim alleen maar het 'afstandbedieninggevoel' trainen.
Laatst wat lijm besteld bij onze vrinden, de Chinezen. Zul je zien, de helft heeft gelekt (van die kleine potjes die ook met de T-Rex komen...)
Komende weken probeer ik beetjes tijd te vinden om dit extra werk (afkortingen ed. beschrijven) te verzetten. Straks met een laptopje vanuit de hangmat _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
dennis1
Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 11
|
Geplaatst: Za Mei 27, 2006 11:21 pm Onderwerp: |
|
|
over kennis gesproken, kheb werkelijk een boel opgedaan door modelbouwforum.nl, alvast bedankt dat je me doorverwees naar die site.
Tjah de t-rex erg mooi model, maar gaat ook de prijzige kant op , daar begin ik nog niet aan.( en al helemaal niet met mijn vliegtuig ervaringen)
Heb namelijk ooit een krater in de grond geslagen met mijn motorvliegtuig. (Dennis vliegt met vliegtuig met instructeur naast zich * vliegt recht op zichzelf af, maakt verkeerde draai en vliegtuig gaat met meer als 100 kmh de grond in.)
En wonder boven wonder is de as van mijn motor recht gebleven
Lekker dan als de helft lekt dan kan je een cirkelzaag pakken om de verpakking waarin het verzonden is te openen vanwege alle lijm
ze maken die lijmen ook steeds sterker...
succes met die waslijst van afkortingen dat gaat nogwel even duren.
en let op je rug met hangmatten je kan er aardig last van krijgen mocht je er te lang in liggen. |
|
Naar boven |
|
|
imkovandijk
Geregistreerd op: 4-2-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Ma Feb 04, 2008 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
hallo, ik ben een beginnend vlieger en zou graag uitleg willen om te kunnen vliegen.
wie kan mij helpen aan een gedetaieerde uitleg voor het vliegen met de honeybee 2, en eventueel een club om naar toe te gaan voor het leren vliegen.
grtjs imko |
|
Naar boven |
|
|
lamav4
Geregistreerd op: 16-6-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Ma Jul 28, 2008 4:56 pm Onderwerp: |
|
|
Is dit model 1 niveautje hoger qua moeilijkheid dan een lama? of is het een te groot verschil en kan ik beter een FP nemen als ik van een lama V4 kom?
Nog 1 vraagje: Ik dacht de CP te kopen en dan eerst het als een FP te vliegen en dan pas later met de pitch te spelen. Kan dit?
Groeten
Tom (BE) |
|
Naar boven |
|
|
lamav4
Geregistreerd op: 16-6-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Wo Jul 30, 2008 12:25 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb onderussen mijn keuze al gemaakt en het wordt een CP |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Zo Aug 31, 2008 4:49 pm Onderwerp: |
|
|
Het is wel erg lastig om de CP eerst als een FP te vliegen (dat zou betekenen andere bladen). Wel zou je op een wat lager toerental kunnen gaan vliegen, door er voor te zorgen dat de bladen vanaf het begin meet pitch hebben. Zodoende zal de schade bij een crash iets meer kunnen beperken. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|