Home » Forum » Coaxiaal (Lama & Robins) » Conversie Protech Helixx 3D naar E-Sky Lama V4 niet doen! Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Conversie Protech Helixx 3D naar E-Sky Lama V4 niet doen!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chang



Geregistreerd op: 19-8-2008
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Zo Aug 24, 2008 2:03 am    Onderwerp: Conversie Protech Helixx 3D naar E-Sky Lama V4 niet doen! Reageer met quote

Na aanschaf van de Aircombo set van Protech (Cessna 400 + Helixx 3D)
kwam ik erachter dat ik de Helixx helicopter toch wel erg leuk vond. Ik ging eigenlijk voor de Cessna, maar die zit nog steeds in de doos
Embarassed
Voordeel van zo'n heli is dat hij ook binnen kan vliegen en waar je maar wilt. Geen invloeden van het weer.
Maar toen kwam het. Ik was hier op een of ander manier beland en zag zoveel leuke upgrades voor de Lama V4. Wat dus zoveel op de Helixx leek.
De heli's kwamen zogenaamd van dezelfde fabriek (had ik gelezen ergens). Eerste wat erop kwam waren de Extreme Blades. Deze passen perfect, zijn niet kapot te krijgen en vliegeigenschappen zijn meteen merkbaar beter, veel beter! Heli getrimt tot hij perfect in balans is. Bladestrikes zijn jammer genoeg nog wel aan de orde.
De swashplate paste helaas niet, zilveren pinnetje zit op een andere plaats. Sad
De rest van de alu parts paste wel gelukkig wel. Dus ook maar een body van de Lama V4 besteld, omdat ik die alu swashplate er perse in wil hebben. Dan de rest gewoon "even" overbouwen. Tot mijn grote verbazing past het onderstel/accuhouder, staart en servo's niet. De servo's van de Helixx is veel groter. De staart van de Lama V4 zit waarschijnlijk in de fuselage ingebouwd? (kan iemand dit bevestigen?)

Al met al zou ik ongeveer 43 euro in totaal kwijt zijn voor de conversie.
Ik ga dit niet doen. Verder raad ik ook iedereen aan om geen Helixx te kopen maar een Lama V4. De Helixx ligt hier inmiddels helemaal uitelkaar en wat mij betreft blijft hij in die staat. Rest In Pieces zou ik zeggen Laughing
Maandag hier toch maar een Lama V4 bestellen of misschien alleen een verlengde binnenas en later voor de Honey Bee FP gaan? Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Zo Aug 24, 2008 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Chang,

na eerder zeer enthousiast te zijn begonnen met een ombouw, en blijkbaar heb je hier ook het een en ander voor besteld, maar nu blijkt het toch lastiger te zijn als je dacht.
inderdaad lijken veel onderdelen erg op elkaar en zijn met enig knutselwerk ook wel passend te maken, maar het gaat helaas dus niet altijd op Sad

ik weet niet of de Helixx zodanig aangepast is dat hij niet meer te gebruiken is, of kun je hem gewoon weer in elkaar zetten?

als je hem weer 'standaard' kan maken zou ik dat gewoon doen, lekker mee oefenen, en wanneer je denkt dat je er op uitgekeken bent een ander model (met enkele rotor) aan te schaffen. dat is toch waar we alle naar toe willen als we met een coaxiaal model begonnen zijn.

verder is ook een Lama natuurlijk geen stuntmodel, dus wanneer je al aardig kunt vliegen dat telkens de rotorbladen elkaar raken (dit komt natuurlijk door bruuske stuurbewegingen), kun je misschien al eerder er voor kiezen om een naar vervolg model over te stappen.

p.s. op de Aerotronic site kun je ook bestanden downloaden. hier zit ook een onderdelen lijst tussen van de Lama V4, dan zie je dat de staart vastgehouden wordt door pennetjes in zijn rug en zij, en het landings gestel door de gaatjes in zijn buik steken, en inderdaad in de accubak uit komen.

p.s.2 op de computer zijn er ook simulatoren om de overstap te vergemakkelijken o.a. FMS (ook hier op de site op te halen) (moet je wel een connector of usb-zender hebben hoor!)

ik hoop dat ik je hiermee wel heb kunnen helpen.. Rolling Eyes

Grtz
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chang



Geregistreerd op: 19-8-2008
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 1:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Roy,

De Helixx is inmiddels weer in originele staat. Heb er verder niks aan veranderd. Dus was binnen half uurtje weer de oude. Het is toch stiekem genieten als je dat ding weer mag opbouwen. Ga denk ik toch een verlengde binnenas bestellen en met deze even verder vliegen. Wel iets minder fel sturen. Denk dat deze heli er niet zo goed tegen kan, hahaha. Vind het geluid alleen zo mooi als hij zo fel zijwaarts gaat.....frrrrrrrt.

De simulator FMS waar je het over hebt hoorde ook bij het "pretpakket" van Protech.
En daarmee had ik al een paar keren mee geoefend. Het gaat echt redelijk goed. Zelfs met 3D heli's.
Neerstorten hoort er natuurlijk bij, maar geen centje pijn hoor.
Wellicht is het nog niet zo'n stom idee om de Comanche er nog bij te bestellen. Dan kan ik de oude zender bij mijn vliegtuig houden. Heb ik een extra acculader, accu en onderdelen die wel uitwisselbaar zijn.
Kan ik 2 Lipo's tegelijk opladen en de 3e gebruiken. Had namelijk ook de Extreme lipo besteld.
En en en en......dan heb ik toch een V4. waar de alu swashplate er eindelijk op kan Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

goed om te horen dat de Helixx weer vliegt en weer frrrrrt doet.
een commanche heeft hier en daar toch wat andere onderdelen als de V4.
let daar dan ook op als je hem wilt ombouwen.

mijn idee blijft wel dat je zo te horen aan een machine toe bent met enkele rotor.

in ieder geval :
veel vliegplezier toegewenst Razz

groetn,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chang



Geregistreerd op: 19-8-2008
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha,

Breng me niet in de verleiding om die FP te kopen he? Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Chang,

de FP is inderdaad een stapje verder en al een stuk moeilijker dan Coaxiaal. (kost ongeveer hetzelfde, en naar verluid ook met lipo uit te rusten)
(ik weet alleen niet of het ook Lama-lipo's kunnen zijn)

maar er zijn natuurlijk ook CP modellen die ook als doorstroom gezien kunnen worden. deze zijn dan misschien wel 2 stappen verder, en iets duurder, maar je kunt er ook langer plezier van hebben, ook wanneer je meer ervaring krijgt.

natuurlijk is dit een persoonlijke afweging!! Very Happy

suc6 met je keuze.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!