|
|
|
|
|
Geregistreerd bij KvK te Groningen onder nr.: 2089795 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Aerotronic's Forum Gebruikerservaringen & informatie
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vizier
Geregistreerd op: 21-8-2008 Berichten: 1
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 7:08 pm Onderwerp: LamaV4 probleempje |
|
|
Hallo
Ik heb sinds kort een lama v4
Nu heb ik een probleempje met het ding, was niet goed afgesteld
En het was met de 4-1 niet te corrigeren dus ben ik aan het klooten geweest met de servo's
En het is alleen maar erger geworden
Nu is mijn vraag, welke servo doet wat (links rechts, langer of korter)
M'n lama gaat nu achteruit en naar links
Verder heb ik ook m'n afstandsbediening laten vallen
En nu is links rechts omgedraaid, iemand enig idee hoe dit kan?
(reverse knopjes op afstand bediening al geprobeerd)
Ik heb het ding net een week en het ding heeft nog geen minuut fatsoenlijk gevlogen
Bvd
Christian |
|
Naar boven |
|
|
Willem01
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 7
|
Geplaatst: Do Aug 28, 2008 10:23 pm Onderwerp: Re: LamaV4 probleempje |
|
|
Vizier schreef: |
Hallo
Ik heb sinds kort een lama v4
Nu heb ik een probleempje met het ding, was niet goed afgesteld
En het was met de 4-1 niet te corrigeren dus ben ik aan het klooten geweest met de servo's
En het is alleen maar erger geworden
Nu is mijn vraag, welke servo doet wat (links rechts, langer of korter)
M'n lama gaat nu achteruit en naar links
Verder heb ik ook m'n afstandsbediening laten vallen
En nu is links rechts omgedraaid, iemand enig idee hoe dit kan?
(reverse knopjes op afstand bediening al geprobeerd)
Ik heb het ding net een week en het ding heeft nog geen minuut fatsoenlijk gevlogen
Bvd
Christian |
De 4-in-1 is alleen bedoeld voor de regeling tussen de twee rotors. Als de heli niet of nauwelijks om zijn topas draait kun je daar beter af blijven.
Als de heli achteruit en naar links vliegt, moet je inderdaad de ballinks tussen de servo's en de swash plate bijstellen.
Het is heel simpel om te achterhalen welke servo wat doet.
Zet je zender aan en sluit de accu van de heli aan. Wacht tot de 4-in-1 gecalibreerd is en duw vervolgens de rechter stick naar voren. Kijk welke servo reageert. Is niet moeilijk...
Ook bij een Lama moet je misschien wel wat bijstellen. Maar om daar nou zo negatief over te doen... Een Lama V4 vliegt heel behoorlijk, maar dat is wel afhankelijk van de piloot.
Wat bedoel je met "nu is links rechts omgedraaid? Op de linker of rechter stick?
Willem. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Zo Aug 31, 2008 12:10 pm Onderwerp: |
|
|
Wanneer de linker en recht stick omgedraaid zijn, dan is door de klap een schakelaartje (dip switch) omgezet.
Als je in het batterijvakje van je zender kijkt (batterijen eruit natuurlijk), dan zie je door een opening een (rood) blokje met 2 schuifschakelaars. De juiste instelling weet ik niet uit mijn hoofd, maar hiermee kun je functies op afstandbediening overzetten. Dus gas rechts ipv links etc. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|
|