Home » Forum » Coaxiaal (Lama & Robins) » verkorte vliegtijd Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

verkorte vliegtijd
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 4:29 am    Onderwerp: verkorte vliegtijd Reageer met quote

beste vliegpiloten....

had vorige week de xtreme parts gemonteerd op mijn lama 4. De voorte motor werd heel warm. Goede pauzes ingelast. Maar nu gaat die echter nog maar 30 seconden goed omhoog, en dan lijkt het of de accu al op is. Ik heb 4 accu's en 2 opladers. Die zijn beide goed. Ik heb de orginele motoren er nog in....zou het daaraan liggen.Of moet je de xtreme motoren gebruiken als je die metal parts gebruikt ?

thedaveexperience
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dave,

laat ik nu ongeveer hetzelfde effect hebben als jij beschrijft;
extreme parts waaronder ook extreme rotorbladen.

ik heb dan wel koelvinnen op de (ook nog standaard) motoren, maar deze worden beide nog steeds erg warm.

ik heb wel een en ander al getest, alleen nog niet beschreven op de site. nu is het dan misschien een goed moment.

met andere rotor bladen draaien -zo te horen- de motoren wel harder, maar de accu's zijn net zo snel leeg

ik heb een andere accu en lader geleend, en daar ging het wel een stuk beter mee (ook ging het beter met de geleende lader op eigen accu's)
maar nog steeds niet meer dan 3 of zo minuten.

wel heb ik de stroom afname gemeten, en dat is gemeten voor de 4in1 regelaar ongeveer 1 Amp stabiel (als je ineens gas geeft gaat hij wel even naar de 2,5 Amp), en op de motoren elk ongeveer 0,5 Amp.

dus wat de motoren gebruiken wordt ook door de accu geleverd.

het meest gekke vindt ik dat de aansluit kabel/stekker van de accu naar de 4in1 warm wordt!? dit was volgens mijn in het begin niet.

dit warm worden is al binnen 1 minuut. en daarna gaat ook de stijg kracht minder worden.


misschien kun jij ook voelen of jouw stekker warm wordt, of is dat alleen bij mij

hoop dat we er uit komen
Grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 4:03 pm    Onderwerp: verkorte vliegtijd Reageer met quote

Dag Roy....
Bedankt voor de snelle reactie....dat is echt prettig.Kwam net thuis en las je reactie...zelf even vliegen en ja...dat draadje van de accu wordt warm binnen 30 seconden.
Ik ben helaas niet zo technisch, maar ik denk dat de motortjes het gewoon niet aankunnen. Vanaf het moment dat de metal parts erop zitten, vloog die een stuk korter(ik denk iets van 4 minuten),maar hij deed het nog naar behoren. Maar die motor (voorop) wordt (met koelribben) wel erg heet,dus pauzeerde ik vaak na enkele minuten om het wat af te laten koelen. Ik had hem net 30 seconden goed hoog ,maar hij ging op de net geladen batterij maar langzaam omhoog. Heb vanmorgen maar de xtreme motoren besteld, met wat extra koolborstels. Misschien zijn die versleten, en van de standaard motor niet te vervangen.
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 4:08 pm    Onderwerp: deel oorzaak Reageer met quote

Roy,
Na het schrijven van reactie hierboven, bedacht ik me opeens iets. De bedrading die tegen de motor aankomt. Deed een opgerold papiertje tussen bedrading en motor....hij vloog opeens langer en sneller ???
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2008 4:32 pm    Onderwerp: 't werkt echt Reageer met quote

Nog een keer dan...
Had alleen stukje draad afgedekt aan voorkant motor bij vorige reactie. Daarna gehele stukje draad van de motor af....nu gaat die wel weer 3 minuten. Ben benieuwd naar je reactie...
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2008 11:02 am    Onderwerp: toch wat anders Reageer met quote

nou,dat met papiertje was toeval...
Het was het beetje speling aan de bovenkant van de binnenas. Heb 'm nu strak gemonteerd...hij vliegt weer een paar minuten goed...al een paar keer. Maar de motor blijft heel warm worden...gewoon wat extra pauze inlassen...
Hopelijk de nieuwe motors beter resultaat....
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2008 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Dave,

het monteren van metal parts kan de werking van de heli alleen maar verbeteren. waar hij wel moeite mee heeft zijn de extreme rotor bladen.

hierdoor moeten de motoren harder werken omdat de spoed (kromming in het blad) groter is dan de standaard bladen.
de motoren moeten dan meer kracht leveren. (hoewel zij ook heet worden met de standaard rotorbladen)

het gaat dus niet zozeer om de hitte, maar om de kracht die geleverd moet worden.
mijn meting heb ik wel zonder rotorbladen gedaan, dus ook niet helemaal eerlijk.
ik ben dan ook heel benieuwd wat die extreme motoren doen in onze situatie.

de volgende 'zwakke' schakel is n.l. de 4in1. hopelijk (is) -blijft die wel heel.


oh ja, niet de draadjes naar de motoren worden warm, maar het draadje/stekkertje vanaf de accu.

-speling op de binnenas? heen en weer (lager) of op en neer?

Grtz
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 6:06 pm    Onderwerp: verkorte vliegtijd Reageer met quote

Dag Roy,
Had behalve die metal parts, ook een lama3 achterkant, een kleine lipo met 3 lampjes met printplaatje en een ikarus lama onderstel....Misschien is ie wat te zwaar. Dus heb 'm helemaal gestript. Hij vliegt nu echt langer en sneller en heftiger besturing....Er zaten ook scheurtjes in m'n rotorbladen, die ik vanmorgen heb vervagen....vliegt met meer power. Scheurtjes bij de ophanging...van al die crashes zeker....de 1 na de ander....Ik hou 'm even zo kaal totdat de xtreme motoren binnen zijn....deze week...
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 5:07 am    Onderwerp: foto's Reageer met quote

Dus zo was die eerst :
www.thedaveexperience.nl/lama_upgrade.jpg

Nu is die zo :
www.thedaveexperience.nl/8okt.jpg

30 gram minder....veel meer conditie !
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het scheelt wel wat aan gewicht, maar geeft dat zoveel extra vermogen?

heb je bij het opstijgen bij de nieuwe versie geen last van dat ie eerst naar achter wil vliegen?

de nieuwe motoren zitten er zo te zien nog niet op. toch?

grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 9:30 pm    Onderwerp: snap het niet meer Reageer met quote

Dag Roy,

Heb er nu de nieuwe motoren op...Nog geen verbeteringen gemerkt t.o.v. standaard motoren, behalve dat de lipo eerder op ging. Morgen goed laden , misschien wordt het dan beter, want ik verwacht er wel van van eigenlijk...
Vliegeigenschappen: hij ging zo nog maar net naar achter met de stick helemaal achteruit ! Hij hing dus wat vooruit, en af en toe begon het hard te slingeren, nauwelijks (niet) onder controle te houden. Je moet je best doen om 'm heel rustig te houden...het huis is wat te klein,dus maak veel crashes.
Weet jij hoe dat slingeren komt ? Ik constateer wel weer wat hele kleine scheurtjes bij m'n rotorbladen bij de ophanging. Heel snel vliegen die bladen tegen elkaar bij een wat 'wilde' beweging. Wat is het nut van het verstellen van de lengte van het stelboutje bij de paddle ?
Goed,al met al...misschien ligt het probleem van dat korter vliegen tog niet aan de motoren...

gegroet
thedaveexperience
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat stelschroefje is erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat beide bovenste rotorbladen evenveel lift genereren. De flybar zal immers normaalgesproken in een horizontaal vlak draaien en regelt hierdoor de stand van de bovenste bladen.

Krijgt het ene blad standaard meer lift dan de andere, dan krijg je het zogenaamde "toilet bowl"-effect.

Loopt de gehele helikopter wel lekker licht? Bij een fiets moet een wiel kunnen gaan draaien door het verschil in gewicht door het ventiel. Als je de motor los het tandwiel maakt, blijft de rotor dan ook een poosje ronddraaien als je 'm een zetje geeft?

Zet de motoren niet te strak tegen de tandwielen aan, er moet een heel klein beetje speling tussen zitten.
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2008 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

nou je hoort het, het stelschroefje is erg belangrijk.

wat ik heb gemerkt bij de metalen bladhouders (neem ik aan wat je bedoelt met de paddle) is dat de afstelling van deze anders is als bij de plastik standaard bladhouders.
(de paddle stang is n.l. de bovenste met de 2 gewichtjes)
wanneer je de as zeg maar vast houdt en de rotorbladen heen en weer beweegt, heb je kans dat deze vastloopt, en niet meer soepel heen en weer bewegen. hierdoor heb je kans dat de slingeringen ontstaan en de heli niet onder controle te houden is.

zorg er dus voor dat de rotorbladen vrij te bewegen zijn. het liefst zonder speling; wanneer je heli schuin houdt, mogen de bladen scharnieren op de stelschroeven. wanneer de bladen geheel niet bewegen staat dit stelschroefje te strak.
wanneer je hem erg los moet zetten dan heb je kans dat deze in de vlucht lostrilt. dan moet je een drupje lijm gebruiken (maakt niet uit welke lijm, als het schroefje niet meer vanzelf los komt)

als je te veel moet bijsturen voordat de heli 'recht' hangt, is misschien de uitlijning op de servo/swashplate niet goed. (bij het monteren van mijn alu swashplate, moesten de servo stangen bijna helemaal uitgedraaid worden!)

jammer van de nieuwe motoren, dat deze ons probleem toch niet oplossen (was ik eerlijk gezegd al bang voor)

tip2:
wat ik gemerkt heb bij metalen bladhouders is dat er in de gleuf -waar de bladen tussen zitten- scherpe randjes zitten. deze heb ik met een fijn (korrel 600 of zo) schuurpapiertje een beetje minder scherp gemaakt.

Mvg,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thedaveexperience



Geregistreerd op: 12-8-2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 8:38 am    Onderwerp: vervolg Reageer met quote

Ik bedoelde de paddle...helemaal bovenop, heb ik nu iets uitgedraaid.Nu staan de bovenste bladhouders en paddle paralel.Verders zag ik nog wat speling bij de eerste borgschroef (onder swashplate),deze verholpen. Hij vliegt nu wel heel stabiel...maar heb toch het idee dat ik eerst meer power had. Ook stuurt die nu traag naar links, naar rechts kan hij snel tollen,maar hij blijft mooi stabiel hangen als ik de stuurknuppel los laat...je blijft ook altijd bezig hè.....
_________________
esky lama 4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dave,

je had het toch over de paddle stang. ik had het verkeerd begrepen. inderdaad moet die ook goed staan, anders geeft dit ook een gek vliegbeeld.
inderdaad blijf je bezig. 1 tikkie op de verkeerde plek en je kunt weer helemaal overnieuw beginnen met uitlijnen. houd je van de straat... Wink

hoe lang kun je nu vliegen?
is de vliegtijd dan veel veranderd?

ps ook op die borgschroef kan een druppie lijm. Smile

grtz.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Coaxiaal (Lama & Robins) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!