Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
thedaveexperience
Geregistreerd op: 12-8-2008 Berichten: 16
|
Geplaatst: Vr Okt 24, 2008 5:02 am Onderwerp: vliegtijd |
|
|
De vliegtijd is 'opeens' veranderd. Sinds de kachel thuis aanstaat, vliegt die weer bijna 10 minuten !!! Dat doet die nu al de hele week. De motoren worden wel echt hot, maar ze houden het wel een batterijlading vol.
Had ook lange servopootjes erop gezet....echt een aanrader. Extreme uitslag !! Ook m'n ectra kleine lipo voorin geplaatst met 2 knipperlampjes en een 'verstraler'. Ben er echt happy mee. _________________ esky lama 4 |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Ma Okt 27, 2008 4:04 pm Onderwerp: |
|
|
nou moe?
dat wordt stoken.
effe ook uitproberen |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 12:35 am Onderwerp: |
|
|
nou moe,
ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb nu 3 dik geworden accu's, waarvan er 2 al helemaal dood zijn, en heel waarschijnlijk de 3e al onderweg om ook op te geven.
dit vindt ik niet normaal meer, als zo'n accu niet meer als een half jaar meegaat.
of zijn er andere factoren die het leven van de accu kan verkorten?
natuurlijk kun je er anders mee omgaan, maar ik heb ze volgens mij wel goed behandeld (in ieder geval om ze op tijd weer te laden)
ik had al eerder 1 ervan die z.g. kuren heeft gegeven, maar daarna leek er niets meer aan de hand te zijn.
zijn er mensen die kunnen meten (of weten) wat het stroomverbruik van de lama V4 mag zijn? (dit zou een reden kunnen zijn waarom de accu's de geest gegeven hebben)
of dat iemand weet of er een maximum aantal laad/vlieg uren van de lipo accu's zijn?
ik hoop dat we er uit kunnen komen
Mvg,
Roy |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 10:52 pm Onderwerp: |
|
|
stoken had geen zin,
in ieder geval een nieuwe batterij besteld.
kijken of hij straks wel weer wil vliegen... |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Wo Dec 31, 2008 9:45 am Onderwerp: |
|
|
de eerste vluchten met de nieuwe batterij waren een stuk langer. maar dit was met tussen landingen.
volledig in de lucht blijft hij nog geen 3 minuten.
zijn er mensen die wel de 10-15 minuten kunnen vliegen?
zijn dat dan uitzonderingen of heb ik die?
alvast prettige jaarswisseling toegewenst
(tijd voor een nieuwe machine? )
mvg,
Roy.
Laatst aangepast door Kwintaal op Do Nov 12, 2009 10:42 am, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Ma Jan 05, 2009 8:16 pm Onderwerp: |
|
|
Mogelijk zijn de motoren op het eind van hun levensduur en trekken hierdoor een grotere stroom. Misschien is de heli door versleten lagers ook een tikkeltje zwaarder gaan lopen, maar ik zou toch eerst de motoren controleren.
Daarnaast zijn de andere batterijen misschien versleten. In principe zouden ze gerust na 400 cycles nog 80% van hun capaciteit moeten hebben, maar dan moet je ze natuurlijk wel heel netjes behandelen. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Do Nov 12, 2009 10:36 am Onderwerp: |
|
|
Helaas, ook met nieuwe motoren is er geen verschil
binnen 2 minuten komt hij al weer naar beneden, terwijl dat vroeger ruim meer dan 7 minuten vliegen was.
ondertussen is alles vervangen, accu, motoren, assen, tandwielen, lagers en ook weer andere modellen van rotor bladen. niets heeft geholpen.
wat er overblijft is dat er iets met de 4in1 aan de hand moet zijn, alleen is dat dan niet te meten (geen verlies in deze 4in1 van stroom verbruik)
dat wordt dan even sparen, want voor de wintermaanden kun je beter met een Lama binnen vliegen, dan met een Belt
gr.
Roy. |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Ma Nov 25, 2013 2:07 pm Onderwerp: |
|
|
update van mijn Lama:
nadat hij een tijdje in de hoek gelegen heeft, en ik meer met de Belt bezig geweest ben, heb ik toch nog eens de lama bekeken.
een nieuwe 4in1 gemonteerd, nieuwe tandwielen, en alles netjes gecontroleerd op vrijlopen.
nog steeds bij opstijgen een rood licht op de 4in1. oud en nieuw heeft dus geen verschil.
ondertussen heb ik voor de Belt batterijen een tester/checker hoe de voltage zich verhoudt tussen de verschillende lagen in een batterij.
deze gaf aan dat de lama batterijen intern niet gelijk waren.
nou, dus om een lang verhaal kort te houden, heb ik (weer) nieuwe batterijen gekocht, en nu vliegt hij weer als vanouds!!!
Mvg,
Roy. |
|
Naar boven |
|
|
|