|
|
|
|
|
Geregistreerd bij KvK te Groningen onder nr.: 2089795 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Aerotronic's Forum Gebruikerservaringen & informatie
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Za Jan 31, 2009 1:47 pm Onderwerp: hete SpeedController |
|
|
ik heb sinds kort ook een Belt CP, en ben nog met het leren aanvoelen van de machine (tot nu toe alleen nog met een Lama V4 gevlogen (en met de simulator))
ik vind het een genot om naar de bewegingen van de rotorkop te kijken.
hoe het in elkaar zit en hoe het beweegt. en dat het nog werkt ook. (ondanks dat sommige ballinks naar mijn zin nog wat te veel speling hebben)
ook het optoeren van de motor. de motor is niet veel groter dan de motor van een lama, maar wat een kracht komt daar uit!!
Dit is zeker geen geval van: hoe groter hoe beter
hier geldt dat: size does not matter!
bij de eerste keer proberen gas te geven, kon ik niet verder dan ongeveer 20%, want dan hobbelde en bobbelde de hele machine alle kanten uit zodat meer gas geven niet verantwoord was.
na even zoeken heb ik de rotor bladen er af gehaald en toen was de machine helemaal stil bij gas geven. zelfs totaan vol gas en Idle-up was er geen onbalans te vinden >dus even de rotorbladen balanceren..
wat ik wel vond is dat de speed controller best warm werd, en dan heb ik alleen nog maar een paar maal gas geven (lanzaam optoeren, en niet haastig)
je ziet nogal wat controllers die helemaal verbrand zijn.
de controller is standaard ingeseald in een plastik huls. als eerste snij ik dus een gat in deze huls aan de heatsink zijde. zodat deze in ieder geval iets aan warmte kwijt kan. ingeseald kan dat dus niet en heb je natuurlijk meer kans op verbranden!!
verder alleen maar goeds, ik vind dat ik een goede keuze gemaakt heb. wat een machine.
Mvg,
Roy. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Ma Feb 02, 2009 11:54 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je recensie
Snelheidsregelaars moeten inderdaad goed in de gaten gehouden worden. De borstelloze motor mag dan wel efficiënter zijn, de snelheidsregelaar is dat bepaald niet. Mogelijk zijn de regelaars van Tower Pro beter, nog niet getest...
Als de regelaar niet doorbrand tijdens eerste beetje schuiven, dan kun je 'm in principe wel vertrouwen. Proefdraaien is zeker verstandig in deze. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|
|