Home » Forum » Belt-CP » hete SpeedController Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

hete SpeedController

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Jan 31, 2009 1:47 pm    Onderwerp: hete SpeedController Reageer met quote

ik heb sinds kort ook een Belt CP, en ben nog met het leren aanvoelen van de machine (tot nu toe alleen nog met een Lama V4 gevlogen (en met de simulator))

ik vind het een genot om naar de bewegingen van de rotorkop te kijken.
hoe het in elkaar zit en hoe het beweegt. en dat het nog werkt ook. (ondanks dat sommige ballinks naar mijn zin nog wat te veel speling hebben)

ook het optoeren van de motor. de motor is niet veel groter dan de motor van een lama, maar wat een kracht komt daar uit!!
Dit is zeker geen geval van: hoe groter hoe beter Wink
hier geldt dat: size does not matter!

bij de eerste keer proberen gas te geven, kon ik niet verder dan ongeveer 20%, want dan hobbelde en bobbelde de hele machine alle kanten uit zodat meer gas geven niet verantwoord was.
na even zoeken heb ik de rotor bladen er af gehaald en toen was de machine helemaal stil bij gas geven. zelfs totaan vol gas en Idle-up was er geen onbalans te vinden >dus even de rotorbladen balanceren..

wat ik wel vond is dat de speed controller best warm werd, en dan heb ik alleen nog maar een paar maal gas geven (lanzaam optoeren, en niet haastig)
je ziet nogal wat controllers die helemaal verbrand zijn.

de controller is standaard ingeseald in een plastik huls. als eerste snij ik dus een gat in deze huls aan de heatsink zijde. zodat deze in ieder geval iets aan warmte kwijt kan. ingeseald kan dat dus niet en heb je natuurlijk meer kans op verbranden!!

verder alleen maar goeds, ik vind dat ik een goede keuze gemaakt heb. wat een machine.

Mvg,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 11:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je recensie Smile

Snelheidsregelaars moeten inderdaad goed in de gaten gehouden worden. De borstelloze motor mag dan wel efficiënter zijn, de snelheidsregelaar is dat bepaald niet. Mogelijk zijn de regelaars van Tower Pro beter, nog niet getest...

Als de regelaar niet doorbrand tijdens eerste beetje schuiven, dan kun je 'm in principe wel vertrouwen. Proefdraaien is zeker verstandig in deze.
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!