Home » Forum » Overig » Servo stuk van Belt CP Login Inloggen   
Categorien
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Servo stuk van Belt CP

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2009 3:05 pm    Onderwerp: Servo stuk van Belt CP Reageer met quote

Ik denk dat mijn vraag uiteindelijk is: hoeveel kracht mag vanaf de rotorbladen teruggegeven worden aan de swashplate. daarom hier bij Overig geplaatst

Ik was nog een beetje aan het hooveren en landen en stijgen enz. en gelukkig was ik net weer aan het opstijgen, en nu wilde de machine alleen maar achteruit, gekeken of alles bewoog. Ja, alles beweegt, nog eens proberen en weer alleen maar achteruit.
Batterij stekker opnieuw ingestoken, en wederom achteruit. Blijkt dat de ‘elevator servo’ een stukje mee bewoog met de swashplate maar zelf niet meer actief was.

Ook na testen en stekkers wisselen op de ontvanger was het inderdaad duidelijk; de servo zelf is stuk.
Open gemaakt, niets kapot, ook de tandwielen niet. Er is ook geen brandlucht o.i.d., maar hij doet –elektrisch- geheel niets meer. Crying or Very sad

Het is dan ook wel eeerrrug klein allemaal daarbinnen. Hoe ze het er in krijgen. Wink

Maar ;
Mijn vraag is dan ook hoe komt deze servo stuk.
Is het toeval of iets anders. Nu vond ik wel al dat de swashplate met draaiende motor bij een bepaalde stick uitslag een beetje op en neer ging.
(daar bedoel ik mee dat vanaf de rotorkop een wiebel aan de servo’s teruggegeven wordt. !! )

Alle servo bevestigingen van de servo afgehaald en met de hand de stuur bewegingen gemaakt.
Op zich ging dit vrij soepel in –bijna- alle standen van de rotor. Er is een stand waarop het minder soepel gaat en dit lijkt op een soort kantelpunt, en dan moet er meer kracht gezet worden.

Wanneer ik de swashplate vast houdt aan de buitenzijde, en draai de rotor met de hand rond, dan voel ik dat vanuit de rotor een druk en een trek aan de swashplate door gegeven wordt.

Hoeveel ‘druk’ en ‘trek’ vanaf de rotor is normaal? Kunnen deze servo’s daar wel tegen? (is het misschien te veel en is de servo daarom stuk gegaan)

Wanneer ik nog meer ballinks los haal, bewegen alle afzonderlijke onderdelen volgens mij soepel genoeg, maar alles aan elkaar is het zoals boven beschreven.
Er is ook niets stuk, wel heb ik de feathering shaft vervangen, en als ik de bladhouders op de as beweeg gaat dit gewoon soepel. Ook ‘schuurt’ de ringLike pushRod een beetje tegen de bladhouders, maar dit voelt niet als storend aan. Alle onderdelen zijn standaard plastik.

Alle info is weer welkom

Mvg,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2009 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eigenlijk wel weer een heel verhaal hè.
die gozer heeft ook niets anders te doen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 11:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat de feathering shaft los genoeg zat, maar die kon toch nog iets losser voor het mooie.
Ik dacht ook dat het schuren van de o-ring-like controllschaft geen kwaad kon maar het blijkt erger te zijn dan het eerst leek. Sad
Op een of andere manier zorgt de flybar controll arm ervoor dat de controllshaft harder tegen de main blade clamps komen dan ik dacht. Wanneer ik het schroefje in het bollink-balletje van de flybar controll arm een stukje losdraai komen de controll armen vrij van de blade clamps en bewegen de rotor head delen weer vrij. Op deze manier worden de servo’s -zo te zien- minder belast vanuit de rotorbewegingen.

Dat de schroefjes van de flybar controll armen niet aangedraaid kunnen worden is volgens mij niet goed. Als ik een afstands busje gebruik zodat deze schroefjes weer vast gedraaid kunnen worden zit het wel weer vast, en loopt de besturing nog steeds vrij. Is dit wel een juiste oplossing hiervoor?

Bij een grotere uitslag van de flybar controll armen komen de gedeeltes van de bolletjes boven op de o-ring-like controllshafts tegen de bell controll arms aan. Wanneer zij over elkaar gegleden zijn geeft dit dan een tikje als zij van elkaar af komen….
Kunnen deze een beetje verwarmd en uitgebogen worden? Of is daar weer een andere oplossing voor.

Wat ik mij natuurlijk afvraag, is of er meer mensen zijn met deze “probleempjes”. En hoe zij dit dan opgelost hebben. Idea

alvast bedankt voor de info.
Mvg,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2009 1:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

na 2 defecte elevator servo's een setje TowerPro gemonteerd, kijken hoe dit gaat.

Gr,
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nick2



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2009 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hahahahaha.

ouwe spammert



nouja normaal gesproken moeten die servo's toch wel ongeveer een kilo kunnen hebben, vaag dat ze kapot gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nick2



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2009 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

damn, dubbele post.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2010 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nou, na zoveel ritjes zonder problemen met de TowerPro MG90 servo's gemaakt te hebben, kan ik nu ook wel zeggen dat deze het nu al langer volhouden dan de standaard Esky servo's hebben gedaan.

gr.
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!