Home » Forum » Belt-CP » Belt CP - main shaft vervangen? Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

Belt CP - main shaft vervangen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ernani



Geregistreerd op: 25-10-2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo Nov 05, 2008 10:34 pm    Onderwerp: Belt CP - main shaft vervangen? Reageer met quote

Zondag besteld en dinsdag al binnen . En twee extra assen erbij gekregen. Prima maar je denkt altijd dat je dat niet nodig hebt...
Enfin, hij staat echt stevig te schudden !!! Is dat inderdaad een scheve as of is het wat anders Question

Als ik de as wil vervangen loop ik (volgens mij) tegen een vastgelijmd inbus boutje op (zie handleiding pag 18, fig 05 artikel 002). Is er een handige truc om dit los te krijgen (of moet ik een boor gebruiken Shocked )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 3:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Belt-CP wordt inderdaad met blanke as geleverd. Ik zie het helaas niet zitten om alle helikopters de assen van te vervangen, vandaar dat ik bij Belt-CP's met zwarte hoofdassen 2 blanke assen erbij lever.

Als je de tandwielen verwijderd, kun je de ring (onderdeel 081) gerust laten zitten. Er zit een ring in het geleverde setje EK1-0538.

Als je een goeie inbusschroevendraaier hebt, lijkt het mij wel mogelijk om het inbusschroefje los te krijgen.
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ernani



Geregistreerd op: 25-10-2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aldert, bedankt voor je reactie. De inbus zat veel te vast, heb 'em verwarmd en toen kwam ie wel los. Volgens mij is de originele zwarte as wel recht (rustig laten rollen, niets te zien).
Heb ook de bladen bekeken, zien er vrij redelijk uit.

Ik twijfel nog steeds!! Bij lage toeren springt ie alle kanten op. Maar bij hogere toeren ziet het er redelijk uit.

Hoe hoort het eigenlijk te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2008 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede tip van dat verwarmen! Daarmee gaat de lijm ook wel kapot en ook wordt het gat groter, zodat het boutje er wel uit komt Smile

Een kleine trilling in het begin mag wel. Daar merk je niet veel meer van op hogere snelheid. Ik neem aan dat de feathering shaft (de as die de 2 rotorbladen en bladhouders met elkaar verbindt) niet krom is. Dat gebeurt alleen na een crash.

Heb je geen last van bladspoor? Het feit dat de rotorbladen verschillende lift genereren, zodat het ene blad constant in een hoger cirkelvlak draait dan het andere. Overigens, bladspoor geeft juist trilling op hogere toerentallen. En dat is niet je symptoom.

Is het oppervlak waarover je de zwarte as rolt wel vlak? Leg hem eens op een ultiem vlak oppervlak en kijk of er licht onderdoor kan schijnen. Als je een stukje verder rolt, schijnt er vervolgens geen licht meer onderdoor. Geef hem ook een zetje en luister naar het geluid. Voor zover ik weet is dit toch meestal het probleem Sad
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ernani



Geregistreerd op: 25-10-2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Nov 10, 2008 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De zwarte as er dus toch nog een keer uitgehaald. Met drie assen op de aanrecht (gepolijst graniet). Gerold en met een lampje gekeken. Volgens mij is de zwarte as vrijwel recht, of de andere twee zijn in ieder geval niet recht-er. Goed nieuws of juist niet......? Dit is m'n eerste helicopter dus ik weet 't niet.

Merk nu wel dat het stuiteren meer of minder wordt naarmate de pitch staat, maar echt perfect is 't niet.

Misschien kun je eens naar deze filmpjes kijken, vooral eerste geeft goed te zien wat ik bedoel.

http://picasaweb.google.nl/ErnaniBosch/BeltCP?authkey=xxS5f2_m2k8#
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dylanpilot



Geregistreerd op: 6-11-2008
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di Dec 09, 2008 8:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Veel voorkomend probleem van de Belt CP.
Ik heb er 2 van gehad.Allebei drama.
Wil je van het probleem af en geen kopzorgen meer daarover.........koop dan bijv een KDS450 of een CopterX.(kosten maar iets meer dan een Belt CP....wel barebone dan)
Wil je voor goud gaan...........een Trex 450 SEV2.
Ben ik heel eerlijk in.
Vr Gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nick2



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 114

BerichtGeplaatst: Zo Jan 18, 2009 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de belt cp is een prima helie voor z'n geld!!!!!!!!

en vooral voor mensen die geen 500 euro willen uitgeven is het een super ding.
en voor de T-rex 450 betaal je alleen maar om het merk!

heb zelf ook wel een brandstof heli maar ik vlieg liever met m'n belt als met m'n brandstof.

ik heb voor 200 euro meer plezier als voor 2500 euro dus mag jij me gaan vertellen wat beter is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!