Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ernani
Geregistreerd op: 25-10-2008 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo Nov 05, 2008 10:34 pm Onderwerp: Belt CP - main shaft vervangen? |
|
|
Zondag besteld en dinsdag al binnen . En twee extra assen erbij gekregen. Prima maar je denkt altijd dat je dat niet nodig hebt...
Enfin, hij staat echt stevig te schudden !!! Is dat inderdaad een scheve as of is het wat anders
Als ik de as wil vervangen loop ik (volgens mij) tegen een vastgelijmd inbus boutje op (zie handleiding pag 18, fig 05 artikel 002). Is er een handige truc om dit los te krijgen (of moet ik een boor gebruiken ) |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Zo Nov 09, 2008 3:03 pm Onderwerp: |
|
|
De Belt-CP wordt inderdaad met blanke as geleverd. Ik zie het helaas niet zitten om alle helikopters de assen van te vervangen, vandaar dat ik bij Belt-CP's met zwarte hoofdassen 2 blanke assen erbij lever.
Als je de tandwielen verwijderd, kun je de ring (onderdeel 081) gerust laten zitten. Er zit een ring in het geleverde setje EK1-0538.
Als je een goeie inbusschroevendraaier hebt, lijkt het mij wel mogelijk om het inbusschroefje los te krijgen. _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
Ernani
Geregistreerd op: 25-10-2008 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo Nov 09, 2008 4:01 pm Onderwerp: |
|
|
Aldert, bedankt voor je reactie. De inbus zat veel te vast, heb 'em verwarmd en toen kwam ie wel los. Volgens mij is de originele zwarte as wel recht (rustig laten rollen, niets te zien).
Heb ook de bladen bekeken, zien er vrij redelijk uit.
Ik twijfel nog steeds!! Bij lage toeren springt ie alle kanten op. Maar bij hogere toeren ziet het er redelijk uit.
Hoe hoort het eigenlijk te zijn? |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Zo Nov 09, 2008 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
Goede tip van dat verwarmen! Daarmee gaat de lijm ook wel kapot en ook wordt het gat groter, zodat het boutje er wel uit komt
Een kleine trilling in het begin mag wel. Daar merk je niet veel meer van op hogere snelheid. Ik neem aan dat de feathering shaft (de as die de 2 rotorbladen en bladhouders met elkaar verbindt) niet krom is. Dat gebeurt alleen na een crash.
Heb je geen last van bladspoor? Het feit dat de rotorbladen verschillende lift genereren, zodat het ene blad constant in een hoger cirkelvlak draait dan het andere. Overigens, bladspoor geeft juist trilling op hogere toerentallen. En dat is niet je symptoom.
Is het oppervlak waarover je de zwarte as rolt wel vlak? Leg hem eens op een ultiem vlak oppervlak en kijk of er licht onderdoor kan schijnen. Als je een stukje verder rolt, schijnt er vervolgens geen licht meer onderdoor. Geef hem ook een zetje en luister naar het geluid. Voor zover ik weet is dit toch meestal het probleem _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
Ernani
Geregistreerd op: 25-10-2008 Berichten: 3
|
Geplaatst: Ma Nov 10, 2008 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
De zwarte as er dus toch nog een keer uitgehaald. Met drie assen op de aanrecht (gepolijst graniet). Gerold en met een lampje gekeken. Volgens mij is de zwarte as vrijwel recht, of de andere twee zijn in ieder geval niet recht-er. Goed nieuws of juist niet......? Dit is m'n eerste helicopter dus ik weet 't niet.
Merk nu wel dat het stuiteren meer of minder wordt naarmate de pitch staat, maar echt perfect is 't niet.
Misschien kun je eens naar deze filmpjes kijken, vooral eerste geeft goed te zien wat ik bedoel.
http://picasaweb.google.nl/ErnaniBosch/BeltCP?authkey=xxS5f2_m2k8# |
|
Naar boven |
|
|
dylanpilot
Geregistreerd op: 6-11-2008 Berichten: 5
|
Geplaatst: Di Dec 09, 2008 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Veel voorkomend probleem van de Belt CP.
Ik heb er 2 van gehad.Allebei drama.
Wil je van het probleem af en geen kopzorgen meer daarover.........koop dan bijv een KDS450 of een CopterX.(kosten maar iets meer dan een Belt CP....wel barebone dan)
Wil je voor goud gaan...........een Trex 450 SEV2.
Ben ik heel eerlijk in.
Vr Gr |
|
Naar boven |
|
|
nick2
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 114
|
Geplaatst: Zo Jan 18, 2009 3:43 pm Onderwerp: |
|
|
de belt cp is een prima helie voor z'n geld!!!!!!!!
en vooral voor mensen die geen 500 euro willen uitgeven is het een super ding.
en voor de T-rex 450 betaal je alleen maar om het merk!
heb zelf ook wel een brandstof heli maar ik vlieg liever met m'n belt als met m'n brandstof.
ik heb voor 200 euro meer plezier als voor 2500 euro dus mag jij me gaan vertellen wat beter is. |
|
Naar boven |
|
|
|