|
|
|
|
|
Geregistreerd bij KvK te Groningen onder nr.: 2089795 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Aerotronic's Forum Gebruikerservaringen & informatie
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dietn cp
Geregistreerd op: 24-2-2009 Berichten: 3
|
Geplaatst: Zo Mrt 08, 2009 4:14 pm Onderwerp: SPEED CONTROLLER |
|
|
Hallo iedereen
ik vlieg sinds begin van het jaar met de belt cp,
ben wel zwaar gecrasht. bij wonder viel de schade nog mee.
bij de eerste testvlugt merk ik als de trim van de trottle helemaal open staat,en ik geef nog wat gas bij. dan slaat de motor af. ik heb een vermoeden dat het wel eens de speed controller zou kunnen zijn.
wat zijn de symtonen van een kapotte speed controller. |
|
Naar boven |
|
|
Kwintaal
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 148
|
Geplaatst: Zo Mrt 08, 2009 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
hallo Dietn,
de handleiding zegt dat je bij het aansluiten van de batterij de stick voor gas en de trimmer in de laagste positie moeten staan. dit is volgens mij voor de veiligheid dat hij met 1 tikje niet ineens er van door gaat.
sterker nog wanneer bij mij de trim helemaal omhoog staat, (stick helemaal omlaag), dan initialiseert hij niet eens en de esc start niet op.
wanneer je bij vol gas de trimmer er bij schuift, mag volgens mij de stroom niet ineens onderbroken worden. dit zou wel heel erg tricky worden. dan durf je nooit meer vol gas te geven.
(wanneer ik bij mij op vol gas de trim erbij schuif, is er in motor snelheid geen verschil, alleen de servo's bewegen nog een ietsje)
ook zitten er in de esc nog meer veiligheids systemen ingebouwd zoals temperatuur overbelasting en spannings over en onderbelastings onderbreking.
en als het goed is ook een maximum stick-uitslag-calibratie.
door de trim omlaag te zetten, de stick geheel omhoog, en dan de batterij aansluiten ( Let Op! wel met de motor geconnecteerd, maar misschien voor de veiligheid de hoofd rotorbladen gedemonteerd)
dan calibreert volgens mij de esc de uitslag van de stick. bij mij hoor ik dan 4x3 tonen.
misschien moet je het laatste ook eens proberen.
zie ook de aparte handleiding van de brushless esc. (te zien bij ' bestanden' in het Aerotronic Informatie Centrum)
wanneer het niet werkt is misschien de laatste trap uit je esc defect (heb je geen brandlucht?)(draait de motor wel vol gas?)
suc6
Roy. |
|
Naar boven |
|
|
dietn cp
Geregistreerd op: 24-2-2009 Berichten: 3
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
BEDANKT VOOR DE SNELLE REACTIE |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|
|