Home » Forum » Belt-CP » SPEED CONTROLLER Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

SPEED CONTROLLER

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dietn cp



Geregistreerd op: 24-2-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2009 4:14 pm    Onderwerp: SPEED CONTROLLER Reageer met quote

Hallo iedereen
ik vlieg sinds begin van het jaar met de belt cp,
ben wel zwaar gecrasht. bij wonder viel de schade nog mee.
bij de eerste testvlugt merk ik als de trim van de trottle helemaal open staat,en ik geef nog wat gas bij. dan slaat de motor af. ik heb een vermoeden dat het wel eens de speed controller zou kunnen zijn.
wat zijn de symtonen van een kapotte speed controller.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kwintaal



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 148

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2009 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo Dietn,

de handleiding zegt dat je bij het aansluiten van de batterij de stick voor gas en de trimmer in de laagste positie moeten staan. dit is volgens mij voor de veiligheid dat hij met 1 tikje niet ineens er van door gaat.
sterker nog wanneer bij mij de trim helemaal omhoog staat, (stick helemaal omlaag), dan initialiseert hij niet eens en de esc start niet op.

wanneer je bij vol gas de trimmer er bij schuift, mag volgens mij de stroom niet ineens onderbroken worden. dit zou wel heel erg tricky worden. dan durf je nooit meer vol gas te geven.
(wanneer ik bij mij op vol gas de trim erbij schuif, is er in motor snelheid geen verschil, alleen de servo's bewegen nog een ietsje)

ook zitten er in de esc nog meer veiligheids systemen ingebouwd zoals temperatuur overbelasting en spannings over en onderbelastings onderbreking.
en als het goed is ook een maximum stick-uitslag-calibratie.

door de trim omlaag te zetten, de stick geheel omhoog, en dan de batterij aansluiten ( Let Op!Exclamation wel met de motor geconnecteerd, maar misschien voor de veiligheid de hoofd rotorbladen gedemonteerd)
dan calibreert volgens mij de esc de uitslag van de stick. bij mij hoor ik dan 4x3 tonen.
misschien moet je het laatste ook eens proberen.
zie ook de aparte handleiding van de brushless esc. (te zien bij ' bestanden' in het Aerotronic Informatie Centrum)

wanneer het niet werkt is misschien de laatste trap uit je esc defect (heb je geen brandlucht?)(draait de motor wel vol gas?)

suc6
Roy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dietn cp



Geregistreerd op: 24-2-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2009 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BEDANKT VOOR DE SNELLE REACTIE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Belt-CP Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!