Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pascal75
Geregistreerd op: 28-8-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 7:08 pm Onderwerp: controller doorgebrand in vrije vlucht ??? |
|
|
Ik heb vandaag voor de 2e keer met mijn Honeybee FP gevlogen
( met de 11,1v LiPo batterij althans )
En terwijl de heli vrijwel stil in de lucht hing op 1,5m hoogte zag ik opeens rook uit de heli komen...
Ik vloog zonder cabin. dus ik gooide vrij snel het gas dicht, en omdat er vrij hoog gras was kwam de HB zonder verdere schade aan de grond... ik heb meteen de baterij losgetrokken, ik was namelijk bang dat deze gek ging doen ( ik had al zo'n filmpje gezien op youtube )
echter bleek naderhand de main rotor niet meer te draaien en de tailmotor nog wel... ik was even bang dat de motor kapot was, maar na het wisselen van de stekkers, kwam ik er helaas achter dat de controller het op 1 kanaal begeven had....
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ???
Of is het dan toch raadzaam om maar weer terug te gaan naar de NiMH accu's ?
ik vond het nogal vreemd zo in vrije vlucht !
Groetjes Pascal. |
|
Naar boven |
|
|
Thierry
Geregistreerd op: 26-7-2008 Berichten: 4
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 2:46 pm Onderwerp: |
|
|
Pff, lekker verhaal zeg
Ik gebruik zelf ook de 11.1volt lipo's met verder alle standaard electronica, tot nu toe geen enkel probleem bij mij.
Wellicht is er qua garantie nog iets te claimen ?
Succes ermee in ieder geval !
Groet van Thierry. |
|
Naar boven |
|
|
pascal75
Geregistreerd op: 28-8-2008 Berichten: 6
|
Geplaatst: Wo Okt 01, 2008 7:25 pm Onderwerp: |
|
|
tja er de FP is nou eenmaal voor 8.4 volt gemaakt...
en als je er 11.1 indrukt... tja denk niet dat ze bij e-sky gaan zeggen hier heb je een nieuwe.
Maar loon is weer binnen, dus ga er wel een bestellen. |
|
Naar boven |
|
|
Carpathian
Geregistreerd op: 26-6-2008 Berichten: 12
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
Vreemd..ik oefen al geruime tijd met een 1000 Mah lipo, nog geen problemen ondervonden. |
|
Naar boven |
|
|
aldert Site Admin
Geregistreerd op: 1-2-2006 Berichten: 219
|
Geplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:24 pm Onderwerp: |
|
|
Had je niet teveel gas gegeven? Op een gegeven moment zullen de bladen dan opeens weer sterk in efficiëntie afnemen, maar de motor heeft het dan wel zwaarder.
Op zich zou er met half gas dan al voldoende lift gegenereerd moeten worden.
Mogelijk moet bij LiPo niet 10T maar een 9T motor gebruikt worden. Die van de CP (EK1-0000A). Hiermee hoger motortoerental en lagere stroom. Bovendien kun je toch geen vol gas geven bij 11,1V, hiermee neemt op gegeven moment de lift eerder af dan toe, door merkwaardige resonantie van de bladen (zoemend geluid).
Dat laatste kan per set bladen verschillen. Als ze perfect gebalanceerd zijn (ook geen bladspoor bij lagere toerentallen), zou het kunnen dat dit niet optreedt _________________ AeroTronic.nl Rocks (H) |
|
Naar boven |
|
|
|