Home » Forum » Honey Bee FP » controller doorgebrand in vrije vlucht ??? Login Inloggen   
Categorieën
Winkelwagen more
Uw winkelwagen
is leeg
Snel Zoeken
 
In beschrijving zoeken
Uitgebreid Zoeken
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
 Herinner mij
      Lees dit eerst!
 

Wachtwoord vergeten?
Account aanmaken
Informatie Centrum
ForumForum
Neem contact opNeem contact op
Over AeroTronicOver AeroTronic
BestandenBestanden
Welke korting krijg ik?Kortingen
Tips & handige infoHelppagina
Verzenden & RetournerenVerzenden & Retourneren
Privacy verklaringPrivacy verklaring
Algemene VoorwaardenAlgemene Voorwaarden
Alle ProductenAlle Producten
Site MapSite Map
Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795
Aerotronic's Forum forum index Aerotronic's Forum
Gebruikerservaringen & informatie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   RegistreerRegistreer   

controller doorgebrand in vrije vlucht ???

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Honey Bee FP
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascal75



Geregistreerd op: 28-8-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do Sep 25, 2008 7:08 pm    Onderwerp: controller doorgebrand in vrije vlucht ??? Reageer met quote

Ik heb vandaag voor de 2e keer met mijn Honeybee FP gevlogen
( met de 11,1v LiPo batterij althans )
En terwijl de heli vrijwel stil in de lucht hing op 1,5m hoogte zag ik opeens rook uit de heli komen...
Ik vloog zonder cabin. dus ik gooide vrij snel het gas dicht, en omdat er vrij hoog gras was kwam de HB zonder verdere schade aan de grond... ik heb meteen de baterij losgetrokken, ik was namelijk bang dat deze gek ging doen ( ik had al zo'n filmpje gezien op youtube )
echter bleek naderhand de main rotor niet meer te draaien en de tailmotor nog wel... ik was even bang dat de motor kapot was, maar na het wisselen van de stekkers, kwam ik er helaas achter dat de controller het op 1 kanaal begeven had....

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ???
Of is het dan toch raadzaam om maar weer terug te gaan naar de NiMH accu's ?
ik vond het nogal vreemd zo in vrije vlucht !


Groetjes Pascal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thierry



Geregistreerd op: 26-7-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Sep 30, 2008 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pff, lekker verhaal zeg Confused
Ik gebruik zelf ook de 11.1volt lipo's met verder alle standaard electronica, tot nu toe geen enkel probleem bij mij.
Wellicht is er qua garantie nog iets te claimen ?
Succes ermee in ieder geval !

Groet van Thierry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pascal75



Geregistreerd op: 28-8-2008
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo Okt 01, 2008 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tja er de FP is nou eenmaal voor 8.4 volt gemaakt...
en als je er 11.1 indrukt... tja denk niet dat ze bij e-sky gaan zeggen hier heb je een nieuwe.

Maar loon is weer binnen, dus ga er wel een bestellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Carpathian



Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd..ik oefen al geruime tijd met een 1000 Mah lipo, nog geen problemen ondervonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aldert
Site Admin


Geregistreerd op: 1-2-2006
Berichten: 219

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Had je niet teveel gas gegeven? Op een gegeven moment zullen de bladen dan opeens weer sterk in efficiëntie afnemen, maar de motor heeft het dan wel zwaarder.

Op zich zou er met half gas dan al voldoende lift gegenereerd moeten worden.

Mogelijk moet bij LiPo niet 10T maar een 9T motor gebruikt worden. Die van de CP (EK1-0000A). Hiermee hoger motortoerental en lagere stroom. Bovendien kun je toch geen vol gas geven bij 11,1V, hiermee neemt op gegeven moment de lift eerder af dan toe, door merkwaardige resonantie van de bladen (zoemend geluid).

Dat laatste kan per set bladen verschillen. Als ze perfect gebalanceerd zijn (ook geen bladspoor bij lagere toerentallen), zou het kunnen dat dit niet optreedt
_________________
AeroTronic.nl Rocks (H)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Aerotronic's Forum forum index -> Honey Bee FP Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

Copyright © 2006-2014 AeroTronic
Powered by phpBB Group Catalogus RSS
Valid HTML 4.01 Transitional! Valid CSS!